۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
اجرای ۲۷ طرح قم در راستای جهش تولید/ احداث یک‌هزار مسکن برای محرومان
با امضای تفاهم نامه‌ای انجام می‌شود؛

اجرای ۲۷ طرح قم در راستای جهش تولید/ احداث یک‌هزار مسکن برای محرومان

قم - طی جلسه‌ای که با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در استانداری قم برگزار شد، تفاهم نامه اجرای ۲۷ طرح مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در قم امضا شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد باقر نوبخت که برای بررسی پروژه‌های توسعه‌ای و پیگیری پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به قم به این استان سفر کرده است بعد از ظهر جمعه در جلسه‌ای که با هدف امضای دو تفاهم نامه برای اجرای طرح‌های مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری و همچنین برای احداث هزار واحد مسکونی برای محرومان در قم با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن و معاونان استاندار قم در استانداری قم برگزار شد، از اهتمام دولت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در قم خبر داد و گفت: همه مجموعه دولت در تلاش هستند تا خدمات مطلوبی به مردم قم ارائه شود.

وی از پرداخت بودجه لازم به پروژه‌های حوزه حمل و نقل و تصفیه آب در قم خبر داد و تصریح کرد: پروژه‌های مرتبط با توسعه زیرساخت‌ حمل و نقل و همچنین طرح‌های مربوط به آب شرب در قم حمایت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به قم برای ۲۴ پروژه‌ مصوب شده در این سفر حدود ۳۸۷ میلیارد تومان اعتبار تعیین ‌شده بود، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۵۸۳ میلیارد تومان هزینه شد که بسیار بالاتر از میزان مصوب شده است.

وی هدف از سفر خود به قم را امضای تفاهم نامه برای تحقق شعار جهش تولید در قم و ساخت مسکن برای محرومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای بین استانداری قم و سازمان برنامه و بودجه ۲۷ طرح مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری در قم اجرا می‌شود که در این طرح‌ها ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری ارزی نیز در این پروژه‌ها پیش بینی شده است، تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال این سرمایه‌گذاری از محل تبصره‌های ۱۸ و ۱۴ تأمین می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دو هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در احداث این پروژه‌ها استفاده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها باعث اشتغال هزار و ۳۷۷ نفر می‌شود، گفت: این سرمایه‌گذاری باعث افزایش چهار هزار و ۲۹۲ میلیارد تومانی ارزش تولیدات قم می‌شود و امیدواریم این طرح‌ها که در راستای جهش تولید انجام می‌شود، شکوفایی و توسعه را در قم به ارمغان بیاورد.

نوبخت به طرح‌های حوزه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا یک هزار واحد مسکونی برای افراد نیازمندی که در حاشیه شهرها و یا روستاهای قم زندگی می‌کنند طی مدت یک سال به بهره‌برداری برسانیم.

توافق احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه از انجام توافق‌نامه بین بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و استانداری‌های مختلف برای احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور خبر داد و گفت: نظارت دقیق انجام می‌شود تا پروژه‌های توافق شده در زمان‌بندی مشخص به بهره‌برداری برسد.

علیرضا تابش با تأکید بر اینکه توجه ما به قم بیشتر از دیگر نقاط کشور است، تصریح کرد: خدمت شایسته به قم دارای برکات خاصی است.

لازم به ذکر است امروز در جریان سفر نوبخت به قم توافق نامه دوجانبه برای اجرای طرح‌های مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری قم امضا شد و همچنین توافق نامه سه‌جانبه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری قم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث هزار واحد مسکونی امضا شد تا در اخیار نیازمندان قم قرار بگیرد.

بهرام سرمست استاندار قم نیز که به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشت.

بازدید از طرح تملک و دسترسی بلوار عماریاسر به آزادراه قم - گرمسار، دیدار با خانواده معظم شهید کبیری، شرکت در آیین کلنگ زنی طرح ساخت یک هزار واحد مسکونی محرومین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح ۹ هزار و صدمین خانه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از دیگر برنامه‌های امروز نوبخت در قم بود.

کد خبر: ۲۷٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha