۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید چغندر از کشاورزان آذربایجان غربی
معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید چغندر از کشاورزان آذربایجان غربی

ارومیه- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از افزایش ۵۳ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته، ۲۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول چغندرقند رفته بود، افزود: در سال زراعی جاری نیز ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصول رفته است.

کرامتی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند، خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده است ، ادامه داد: با توجه به کشت ۲۸ هزار و ۲۰۰ هکتار چغندر قند در سال زراعی گذشته، امسال سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است و سطح کشت در شمال استان در مقایسه با سال گذشته که در سطح دو هزار و ۵۹۲ هکتار بوده در حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. 

وی همچنین افزود: در راستای اجرای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، سطح زیر کشت محصول آب بر چعندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سطح ۲۰ هزار هکتاری در سال ۹۲ به ۱۳ هزار هکتار در سال جاری کاهش یافته است.

کرامتی بیان کرد: میزان سطح زیر کشت چغندرقند امسال بر اساس قراردادهای بین کارخانه‌های قند و چغندرکاران منعقد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: ۵۳ درصد از سطح کشت مزارع چغندرقند به صورت آبیاری بارانی و دو درصد به صورت نوار تیپ و ۴۵ درصد از سطوح کشت به صورت نشتی آبیاری می شود.

کرامتی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت تضمینی خرید چغندر از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد و افزود: با تصویب دولت امسال چغندرقند از کشاورزان با نرخ تضمینی کیلویی، ۶۵۲ تومان شد که نسبت به رقم ۴۲۳ تومان پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان‌غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و دارا بودن پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده همواره در تولید چغندرقند و شکر در کشور در جایگاه برتری قرار داشته و یکی از قطب‌های مهم تولید چغندرقند در کشور است.

کد خبر: ۲۷٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha