۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
رشد شاخص های آسیایی
با بهبود زیرساختهای اقتصادی چین و آمریکا رقم خورد؛

رشد شاخص های آسیایی

بازارهای آسیایی در آخرین روز معاملاتی هفته با روند افزایشی همراه شدند در حالی که افزایش میزان مشاغل در آمریکا طی آخرین گزارش منتشر شده، موجب بهبود روند معاملاتی این متغیرها شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، افزایش فعالیت های خدماتی در چین و رونق بخشی از فعالیت های پایه در این کشور و همچنین کاهش میزان بیکاری در آمریکا، دلایل عمده رشد شاخص ها در معاملات امروز بود در حالی که تهدید افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس همچنان یکی از عوامل متعادل کننده این رشد عنوان شده است.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۵ درصدی همراه شد و بیشترین میزان افزایش روزانه را از ماه فوریه تا کنون به ثبت رساند. شاخص نیکی ژاپن هم ۰.۴ درصد رشد کرد.

شاخص های اصلی بورس چین که در یک ماه گذشته در میان متغیرهای مثبت بازارهای آسیایی جای گرفته است، با افزایش همراه شدند و شاخص شانگهای چین در این میان به بیشترین میزان افزایش نسبت به آپریل ۲۰۱۹ رسید.

افزایش سرعت خدمات رسانی در بخش مصرف کننده طی ماه ژوئن در چین نسبت به یک دهه گذشته، چشم گیر بوده است و به این ترتیب شاخص خرده فروشی و مصرف کننده در این کشور را با افزایش رو به رو کرده است.

وانگ شن ژن، مدیر استراتژی بازار در کارگزاری میتسویی در این خصوص اظهار داشت: افزایش تقاضای داخلی در چین یک عامل امیدوارکننده در بازار بوده است. حتی با وجود اینکه تقاضای خارجی برای این کشور با توجه به محدودیت های حوزه سلامت و بهداشت همچنان پایین است اما باید گفت افزایش تقاضای داخلی، کمی این کمبود را جبران کرده است.

به این ترتیب، در معاملات بازار آتی وال استریت، شاخص آتی اس اند پی با کاهش ۰.۱ درصدی همراه شد و حجم معاملات نسبت به روز گذشته کاهش داشته است این در حالی است که امروز روز استقلال آمریکا است و این کشور در تعطیلات به سر می برد.

بر اساس آمار منتشر شده، میزان مشاغل در آمریکا در ماه می (به غیر از کشاورزی) با افزایش ۴.۸ میلیونی رو به رو بوده است در حالی که پیش بینی کارشناسان رشد ۳ میلیونی میزان مشاغل بوده است.

کد خبر: ۲۷٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha