۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
از واردکننده ملزومات و تجهیزات کرونایی به صادر کننده تبدیل شدیم
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

از واردکننده ملزومات و تجهیزات کرونایی به صادر کننده تبدیل شدیم

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در اقلام، محصولات، ملزومات و تجهیزات مرتبط با کرونا از وارد کننده کالا به صادرکننده این اقلام تبدیل شده ایم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین مدرس خیابانی در تشریح عملکرد تجارت در دوره شیوع گسترده کرونا در سطح کشور افزود: در دوره آغازین شیوع کرونا در بخش عرضه از سوی واحد های صنفی و در بخش تولید توسط شرکتهای صنعتی گام های بسیار موثر و مثبتی برداشته شد و نتیجه این اقدامات باعث شد در این بازه زمانی هیچ مرکز عرضه ای، خالی از کالا نباشد.

وی افزود: در تهیه اقلام کرونایی علیرغم وجود برخی مشکلات، همه صنعتگران با بهره گیری از ظرفیت های تولیدی و فعالیت سه شیفته پای کار آمدند و کشور از وارد کننده برخی از اقلام و محصولات کرونایی به صادر کننده آنها تبدیل شد.

مدرس خیابانی ادامه داد: یکی از نقاط قوت برنامه ریزی موفق دولت، همکاری و همراهی مثال زدنی جامع صنفی و اصناف کشور در اسفند و فروردین ماه بود که با از خودگذشتگی شرایط را برای اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به بهترین شکل فراهم آوردند.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود سه میلیون واحد صنفی دارای مجوز در کشور فعال است که جمعیتی بالغ بر هفت و نیم میلیون نفر شاغل را تحت پوشش خود قرار داده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: یکی از تدابیر بسیار موثر در ایام کرونا عدم تعطیلی هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی در این دوره زمانی بود که عملاً توانست در تولید و تامین بهنگام اقلام کالایی مورد نیاز مردم کمک شایان توجهی نماید.

مدرس خیابانی تصریح کرد: البته در برخی صنوف به سبب محدودیت‌های اعمال شده از جمله حوزه پوشاک، تالارها و رستوران ها آسیب هایی به واحدها وارد شد که برای حمایت از آنها اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست وزارت صمت گفت: با بازگشایی مرزها، روند تجارت و به تبع آن افزایش تولید و بازگشت نیروهای کار به محل کار خود سرعت گرفته است.

مدرس خیابانی با اشاره به همکاری گسترده همه دستگاه ها و نیروهای مختلف در سطح کشور برای مقابله با کرونا گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در دستور صریح خود تاکید فرمودند، یکی از رموز موفقیت کشور در مقابله با کرونا در آن نقطه همکاری و همراهی عوامل و نیروها با حداکثر توان خود بود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تمام تلاش و پیگیری های این وزارتخانه معطوف به جلوگیری از توقف تولید و یا حتی کندی حرکت صنعت است و در این راه از تمامی ظرفیت ها و امکانات مشترک با سایر دستگاه‌ها برای تحقق این موضوع قدم بر می‌دارد.

مدرس خیابانی در پایان با اشاره به اهمیت توسعه صادرات و تجارت خارجی کشور برای ایجاد تحرک در بخش تولید و صنعت کشور گفت: از همه ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت‌های رایزنی و حتی ظرفیت های سیاسی ممکن با همکاری وزارت امور خارجه برای توسعه صادرات بهره گرفته شده است و در این راستا هماهنگی و بررسی و همکاری نزدیک بین این دو وزارتخانه به وجود آمده است

کد خبر: ۲۷٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha