۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
شهرستان خدابنده به جایگاه واقعی خود نرسیده است
استاندار زنجان:

شهرستان خدابنده به جایگاه واقعی خود نرسیده است

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه شهرستان خدابنده جزو مناطق محروم است، گفت: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌های بالای منطقه‌ای در خصوص توسعه به جایگاه واقعی خود نرسیده که باید این مشکل حل شود. 

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی شامگاه پنجشنبه در جلسه رفع موانع توسعه شهرستان خدابنده و دیدار با نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری زنجان،با بیان اینکه خدابنده جزو مناطق محروم استان زنجان است، گفت: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌های بالای منطقه‌ای در خصوص توسعه به جایگاه واقعی خود نرسیده که باید این مشکل حل شود. 

وی اظهار کرد: خدابنده از نظر توسعه واحدهای صنعتی کم‌ترین بهره در استان  زنجان را به خود اختصاص داده است که در این میان باید زیر ساخت‌های لازم برای توسعه همه جانبه در شهرستان خدابنده فراهم شود تا شاهد توسعه این منطقه باشیم. 

استاندار زنجان، گفت: باید بسترهای لازم را برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان خدابنده ایجاد کرد تا اشتغال در این شهرستان ایجاد شود. 

حقیقی تاکید کرد: استفاده از پتانسیل‌ها در این شهرستان نیازمند مدیریت صحیح است و باید برای توسعه همه جانبه، از تمام پتانسیل‌هاباید به خوبی استفاده لازم را برد. 

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی و گردشگری دارد، گفت: این مهم فرصت خوبی برای توسعه منطقه است و باید با برنامه ریزی و مدیریت درست از این فرصت طلایی استفاده کرد. 

استاندار زنجان، به ظرفیت مهم غار کتله خو ر در خدابنده اشاره کرد و یاد آور شد: این غار کمتر از غار علی صدر نیست ولی زیر ساخت‌های خوبی برای جذب گرد شکر ندارد و این برای استان خوب نیست. 

حقیقی با بیان اینکه شهرستان خدابنده بیشترین راه روستایی را دارد ولی به ایمن سازی و آسفالت روستاها توجهی نشده است، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی برای توسعه همه جانبه این شهرستان با برنامه ریزی درست و عملیاتی شده وارد کار شوند. 

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از گندم استان زنجان در شهرستان خدابنده تولید می‌شود ولی اقدامی برای نوین سازی بخش کشاورزی در این منطقه انجام نشده است. 

استاندار زنجان، برلزوم توجه به ایجاد صنایع تبدیلی و نوین سازی کشاورزی در شهرستان خدابنده تاکید کرد. 

کد خبر: ۲۷٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha