۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
۵۰۰ هتل در دست ساخت است/ صدور ۵هزار موافقت اصولی گردشگری
وزیر میراث فرهنگی در گفتگو با بازار:

۵۰۰ هتل در دست ساخت است/ صدور ۵هزار موافقت اصولی گردشگری

بابلسر- مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ پروژه در بخش گردشگری در دست اجرا است، افزود: از این تعداد ۵۰۰ پروژه هتلی است.

علی اصغر مونسان در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه افتتاح اولین هتل پنج ستاره با نام میزبان در بابلسر با بیان اینکه هم اکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور در دست اجرا داریم، افزود: از این تعداد ۵۰۰ پروژه مربوط با هتل با ستاره های مختلف بوده و این نشان می دهد آینده گردشگری کشور بسیار خوب است.

وی حجم موافقت اصولی صادره شده در دولت دوازدهم را بیش از پنج هزار فقره برشمرد و گفت: این نشان می دهد سرمایه گذاران به خوبی این موقعیت را تشخیص دادند و انشاله گردشگری به عنوان بخش مهم اقتصادی در کنار صنعت و کشاورزی به ارزآوری کشور کمک کند.

وی ادامه داد: حجم قابل توجه اشتغال بخش گردشگری و صنایع دستی نشان می دهد که این بخش اقتصادی علاوه بر کارکردهای درآمدی و ارزی می تواند به راحتی تعداد بالایی اشتغال ایجاد کند که این مسئله موضوع بسیار مهم است و این روند رو به رشد ادامه یابد.

وزیر میراث فرهنگی در پاسخ به حمایت های صورت گرفته از آسیب دیدگان ناشی از کرونا در بخش گردشگری اظهار داشت: کرونا در کل جهان به بخش گردشگری آسیب زد و در کشور ما این بیماری زمانی شیوع پیدا کرد که در اوج گردشگری به ویژه ایام نوروز بود و سبب بروز آسیب جدی شد.

مونسان با اظهار اینکه سه بخش گردشگری و صنایع دستی جزو ۱۰ بخش مورد حمایتی دولت مدنظر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات و بخش تولید و فروش صنایع دستی جزو بخش های حمایتی است.

وی با اشاره به درنظر گرفتن ۵۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از مشاغل آسیب دیده یادآور شد: با تمهیداتی که اندیشیده شد و همراهی بانک مرکزی این تسهیلات درنظر گرفته و از هفته قبل پرداخت تسهیلات حمایتی آغاز شده است.

هتل پنچ ستاره میزبان بابلسر با سرمایه گذرای چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در ۱۶ طبقه با ۱۶۰ اتاق و در فضایی به وسعیت ۲۳ هزار مترمربع افتتاح شد.

کد خبر: ۲۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha