۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
بیش از ۷۰ درصد مطالبات بخش خصوصی در ستاد تسهیل استان تصمیم‌گیری شده است
معاون استاندار تهران:

بیش از ۷۰ درصد مطالبات بخش خصوصی در ستاد تسهیل استان تصمیم‌گیری شده است

عسگری، معاون استاندار تهران گفت: با درایت و خِرد جمعی در مورد بیش از ۷۰ درصد مطالبات بخش خصوصی در قالب ستاد تسهیل تصمیم‌گیری شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت‌الله عسگری در بازدید از واحد سردخانه‌ای شباهنگ در کهریزک، با اشاره به نقش لجستیکی واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان ری اظهار داشت: بخش عمده‌ای از ظرفیت تولید و صنعتی استان تهران و بعضاً کشور در شهرستان ری قرار دارد که از این جهت این شهرستان حائز اهمیت بسیار است.

وی با اشاره به مشکلات و مخاطرات فضاهای کسب و کار ناشی از ویروس کرونا در کشور گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا مشکلات در تأمین مواد اولیه و نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش بسیار افزایش یافته و لذا بسیاری از واحدها در تأمین تعهدات بانکی و مالی با مشکل روبرو شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: با هدف رفع مشکلات بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حداکثر اختیارات در عرصه بانکی و مالی با محوریت شخص استاندار فعال شده است.

عسگری ادامه داد: تاکنون در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بیش از ۳۰ بند مصوبه بررسی شده که با درایت و خِرد جمعی در مورد بیش از ۷۰ درصد مطالبات بخش خصوصی تصمیم‌گیری شده تا ظرف مدت معینی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بیشترین دغدغه استان تهران در زمینه فعالیت واحدهای صنفی است، گفت: با توجه به اینکه این واحدها تاکنون متولی مشخصی نداشتند مقرر شده تا با واگذاری آن به اداره صنعت، معدن و تجارت، این امر ساماندهی و مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به مشکل استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتر، افزود: در حال حاضر توافق خوبی با محیط زیست و دولت برای حل این مشکل صورت گرفته است، ضمن اینکه موضوع تأمین آب شهرک صنعتی شمس‌آباد نیز به زودی برطرف می‌شود.

کد خبر: ۲۷٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha