۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی کشور هزینه می‌شود
معاون عمرانی وزیر کشور:

۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی کشور هزینه می‌شود

سمنان- معاون عمرانی وزیر کشور بابیان اینکه ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی کشور هزینه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جمالی نژاد ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه همایش شهرداری‌های استان سمنان با اشاره به وجود ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی کشور هزینه شود این در حالی است که طبق برآوردها برای تکمیل این طرح‌ها ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

وی بابیان اینکه در شرایط فعلی بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت‌ بالای ۸۰ درصد در اولویت نخست قرار دارد.

بازسازی ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ۱۹ هزار اتوبوس در کشور برای نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: تأمین و تولید این تعداد اتوبوس بسیار دشوار است بنابراین نوسازی ناوگان‌های فرسوده نیز در دستور کار قرار دارد.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در کلان‌شهرها در حال بازسازی است، تصریح کرد: در چند ماه گذشته قریب به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان‌های اتوبوس‌رانی کشور افزوده‌شده است.

وی بابیان اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی و موانع موجود در مسیر افزایش تولیدات خودرو اضافه کرد: برای خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس برای کلان‌شهرها در کوتاه‌مدت پیش‌بینی‌شده است.

قیمت هر دستگاه اتوبوس ۲ میلیارد تومان است
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان قیمت هر دستگاه اتوبوس را دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه برای شهرداری‌های میانی و بزرگ زیاد است و برای کاهش هزینه‌ها باید نسبت به احیا و بازسازی ناوگان‌های فرسوده اهتمام بیشتری بورزیم.

جمالی نژاد یادآور شد: افزایش ناوگان نقشی مهمی در کلان‌شهرها برای رعایت فاصله اجتماعی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا ایفا می‌کند.

کد خبر: ۲۷٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha