۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
تسهیلات رونق تولید به ۱۵۵۴ پروژه در گیلان پرداخت شد
استاندار گیلان:

تسهیلات رونق تولید به ۱۵۵۴ پروژه در گیلان پرداخت شد

رشت- استاندار گیلان از پرداخت هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۶۴۳ پروژه و طرح در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به شرایط کشور و ضرورت تلاش مضاعف مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در جهت تحقق شعار راهبردی جهش تولید افزود: در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال گذشته به یک هزار و ۶۴۳ طرح، با مبلغ یک هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان، رشد ۱۴۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ را شاهد بودیم که موفقیت چشمگیری است.

وی بر لزوم پیگیری پیوسته دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید استان و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تأکید و تصریح کرد: انتظار ما این است تا با اقدامات موثرتر و برنامه‌ریزی مدون، در تعداد و میزان تسهیلات پرداختی به طرح‌های تولیدی و صنعتی، جایگاه برتر کشوری را در سال جاری کسب کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود واحدهای تولیدی به ویژه در شهرک‌های صنعتی استان و دستیابی به ظرفیت اسمی تعیین شده و فراتر از آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود درون واحدها می‌توان میزان بهره‌وری بخش خصوصی را با اعطای تسهیلات موردنیاز و سرمایه در گردش افزایش داد.

وی با بیان اینکه واحدهای نیمه فعال باید به ظرفیت اسمی و واحدهای راکد نیز به مرحله فعالیت برسند، افزود: مجدداً یادآور می‌شوم که واحدهای تملک شده بانک‌ها، باید طی مدت سه ماه تعیین شده واگذار و این فرآیند با جدیت تسریع شود.

استاندار گیلان با تأکید براینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و مأموریت‌های خود باید چابک‌تر عمل کنند، گفت: پاسخ استعلام‌ها از سوی دستگاه‌ها باید تاحدامکان به صورت برخط و با استفاده از بسترهای الکترونیکی صورت گیرد چراکه فراهم سازی زمینه دولت الکترونیک، سرعت عمل و شفافیت را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: انتظار دارم دستگاه‌ها با ارتباطات موثر و همکاری با یکدیگر، موانع پیش رو را برطرف کنند تا شاهد رضایتمندی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی باشیم.

زارع با اشاره به بالاتر بودن میزان مصرف انرژی در کشورمان از میانگین جهانی، توصیه های بزرگان دینی و مسئولان ارشد کشور مبنی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود در ایام پیک مصرف خصوصاً در فصل تابستان، میزان مصرف اشتراکات خانگی، مدیریت شود.

کد خبر: ۲۷٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha