۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
منطقه اقتصادی اترک افق توسعه گلستان است
معاون امور اقتصادی وزارت کشور:

منطقه اقتصادی اترک افق توسعه گلستان است

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: منطقه ویژه اقتصادی اترک بهترین نقطه برای سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع مادر است و افق توسعه استان گلستان در سال‌های آتی باشد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گلستان، بابک دین‌ پرست در بازدید از شهرک هزار هکتاری، منطقه ویژه اقتصادی اترک اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اترک در ۲۵ کیلومتری گمرک و مرز اینچه برون گنبدکاووس، برای استقرار صنایع بزرگ، متوسط و کوچک مورد نیاز کشور و منطقه ای برای توسعه اقتصادی استان گلستان در سال‌های آینده است.

وی با اشاره به این‌که بعد از ابلاغ ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، مأموریت شرکت شهرک‌های صنعتی مضاعف می‌شود، ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل شود تا فقط سرمایه‌گذارانی در منطقه مستقر شوند که بخواهند واحد تولیدی را احداث کنند، نه این‌که زمین دولتی را در اختیار خود گرفته و درصدد افزایش قیمت زمین برای فروش آن باشند.

دین پرست اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی این شهرک صنعتی و قرار گرفتن در کریدور شمال ـ جنوب با دسترسی آسان به جاده ترانزیتی، راه‌ آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان، بندرهای ترکمن و خواجه نفس و فرودگاه بین‌المللی گرگان و برخورداری از تسهیلات واگذاری زمین صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته، از جمله مزیت‌ها و تسهیلات پیش‌بینی شده برای منطقه ویژه اقتصادی اترک است.

تامین زیر ساخت یکی از مشکلات اساسی استقرار صنایع است

وی افزود: تأمین زیرساخت‌ها یکی از مشکلات اساسی، استقرار صنایع به‌شمار می‌رود که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌عنوان یکی از بهترین راه‌های حل این مشکل، نیازمند تدبیر بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اضافه کرد: با توجه به کمبود زمین برای استقرار صنایع در استان‌ها، قرارداد همکاری با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ هایی که به تعهدات خود در زمان مقرر عمل نکنند، فسخ و اراضی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار ‌شود.

وی همچنین بر پیگیری و حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و ارائه راهکارهای عملی برای رفع موانع و رونق و جهش تولید تأکید کرد.

کد خبر: ۲۷٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha