۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
سکه ۹ میلیون ۱۳۰ هزار تومان شد/ رکود داد و ستد در بازار طلا
ریس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» خبر داد؛

سکه ۹ میلیون ۱۳۰ هزار تومان شد/ رکود داد و ستد در بازار طلا

محمدولی گفت: نوسان قیمت طلا و سکه در بازار همچنان با شیب صعودی همراه است این افزایش قیمت رکود را به بازار تحمیل کرده است و کسی خریدار طلا با قیمت بالا نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: طلا و سکه مدتی است مسیر افزایش قیمت را در پیش گرفته اند. این افزایش قیمت که ناشی از رشد قیمت ارز در بازار و افزایش بهای انس جهانی است، موجب شده تا قیمت سکه به بیش از ۹ میلیون و هر گرم طلا نزدیک به ۹۰۰ هزار تومان برسد.
آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» گفت: افزایش قیمت ها در این بازار باعث شده است تا خیلی ها به جای خرید مصنوعات طلا به خرید طلای آب شده (طلا شکسته و کهنه) روی آورند که این رویکرد اشتباه ممکن است به زیان خریداران منجر شود چرا که احتمال دارد طلای خالص به آنها داده نشود.

سکه گران شد/ کسی طلا نمی خرد
وی با بیان اینکه فروشندگان طلای آب شده خارج از صنف اتحادیه طلا و جواهرهستند، گفت: با روی آوری مردم به خرید مصنوعات طلا از واحدهای معتبر طلا فروشی هم چرخ تولید و اشتغال به چرخش در می آید و هم خریداران با خاطری آسوده طلای ناب را خرید می کنند.
محمد ولی درباره آخرین  قیمت انواع سکه و طلا گفت: هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۸۷۱ هزار تومان، و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار و قیمت دلار ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان است.
وی قیمت یک مثقال طلای آب شده را ۳ میلیون ۷۷۳ هزار تومان، بهای هر قطعه سکه طلای طرح قدیم بهار آزادی را  ۸ میلیون ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار و ربع سکه ۲ میلیون ۵۵۰ هزار و سکه گرمی را ۱ میلیون ۳۳۰ هزار تومان عنوان کرد.

کاهش قیمت ارز و طلا نسبت به دیروز
گزارش بازار از نرخ گذاری امروز طلا و سکه حاکی است؛ قیمت دلار و طلا امروز به نسبت دیروز کاهش و سکه تمام بهار آزادی افزایشی شده است.
هرچند قیمت انواع سکه، طلا و ارز طی چند روز گذشته با رشد بالایی در بازار همراه بوده است اما امروز قیمت ها تغییر کرد و نرخ دلار ۳۵۰ تومان نسبت به دیروزکاهش، طلا نیز هر گرم ۲ هزار تومان ارزان اما سکه بهار آزادی امروز ۸۰ هزار تومان گران تراز دیروز در بازار رقم خورد.
همچنین قیمت انواع ارز در حالی امروز در بازار آزاد روندی کاهشی به خود گرفته است که نرخ این کالا در صرافی بانک ها بعضا کاهشی و یا ثابت مانده است.
البته بازار امروز چون روزهای گذشته از جنب و جوش خاصی برخوردار نبود خیلی ها کاهش نرخ ارز را متاثر از نشست شش ماهه بررسی برجام و رویکرد مثبت ۲ کشور چین و روسیه به حمایت از ایران در ادامه مذاکرات بود.

صرافی ها هم ارزان کردند
در چنین شرایطی قیمت دلار امروز در بازار آزاد ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان، یورو ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۵ هزار و ۷۱۰ تومان اعلام شده است.
همچنین صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۴۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۱۸ هزار و ۹۵۰  تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به دیروز ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۱ هزار تومان است.

یورو رسمی ثابت ماند/ دلار ارزان شد
گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را برای کمتر از ۲۰۰۰ دلار،   ۱۸ هزار و ۴۰۳ تومان و ۸ ریال، قیمت یورو را ۲۰ هزار و ۶۷۶ تومان و ۵ ریال  و قیمت پوند انگلیس را ۲۲ هزار و ۷۸۹ تومان و ۲ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۷٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha