۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
ارزان شدن گوشت به تنهایی موجب رونق فعالیت صنف کباب و حلیم نمی شود
رئیس اتحادیه صنف کبابی و حلیم و آشپزندگان تهران:

ارزان شدن گوشت به تنهایی موجب رونق فعالیت صنف کباب و حلیم نمی شود

محمدی، رئیس اتحادیه صنف کبابی و حلیم و پزندگان تهران با مطرح کردن این پرسش که آیا در تهیه کباب تنها به گوشت نیاز داریم؛ گفت: مسائل صنف حلیم و کبابی پس از شیوع کرونا بسیار متعدد بوده و فراوان و ارزان شدن گوشت گوسفندی دلیل قانع‌کننده‌ای برای عرضه ارزان کباب نیست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، حسین محمدی، رئیس اتحادیه صنف کبابی و حلیم و پزندگان تهران با اشاره به شرایط اسفبار واحدهای صنفی کباب و حلیم بیان داشت: با اینکه گوشت گوسفندی یکی از اقلام حیاتی و تاثیرگذار در تهیه کباب است و در حال حاضر با فراوانی و قیمت مناسب عرضه می شود، اما این به تنهایی نمی‌تواند بر رونق فعالیت صنف کباب و حلیم تاثیر شگرف داشته باشد. عدم مراجعه مشتری و فروش بسیار نازل صنوف کبابی و حلیم، پس از شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی تعداد کثیری از واحدهای صنفی این اتحادیه شد.

وی اضافه کرد: افراد تنها با شنیدن مناسب شدن قیمت گوشت گوسفندی‌، انتظار دارند قیمت‌های محصولاتی که از گوشت تهیه می‌شود نیز متعادل عرضه شود، اما آیا در تهیه کباب تنها به گوشت نیاز داریم؟ دیگر عوامل مانند حامل‌های انرژی، حقوق کارگر، بهای سرسام آور اجاره بهای مغازه و از همه مهمتر عدم وجود مشتری آیا این امکان را می ‌دهد که قیمت‌ها به یکباره متعادل شود.

محمدی در ادامه افزود: پس از شیوع ویروس کرونا تا کنون قریب به ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد صنفی تعطیل شده‌اند. بخشی از دلیل تعطیلی به دوران قرنطینه و تعطیلی واحدهای صنفی برمی‌گردد. حتی پس از بازگشایی به دلیل عدم اعتماد مردم، مراعات در ترددهای شهری، عدم برگزاری مراسم و میهمانی‌های خانوادگی، فروش این واحدها گاها به صفر ریال در طول روز رسید. بنابراین صاحب واحد صنفی، باز بودن واحد را تنها زیان و ضرر می‌دید. مخارج حامل‌های انرژی، حقوق کارگر و از همه مهمتر عدم توجه سازمان امور مالیاتی به مسائل صنوف، منجر به تعطیلی واحد صنفی شد. پیامد این تعطیلی‌ها بیکاری‌های بسیار زیادی است که گریبان جامعه را فرا می‌گیرد.

محمدی به راهکارهای جلوگیری از این‌گونه بیکاری‌ها اشاره کرد و گفت: دولت با مدیریت و استفاده از منابع و امکانات موجود و در دسترس خود، اصناف را یاری کند. واحدهای صنفی که فعالیت نداشته‌اند، چگونه می‌توانند مالیات بپردازند. مگر نه اینکه همه ما جزو یک ملت هستیم. برای اینکه بحران بیش از این نشود باید دست در دست یکدیگر داشته باشیم. مالیات بر درآمد است، نه بر نادرآمد. دولت به وعده‌های خود در حیطه بیمه تامین اجتماعی توجه داشته باشد و مسئولان، اصناف را درک کنند.

کد خبر: ۲۷٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha