۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
۲۲ هزار هکتار از سامانه گرمسیری کشاورزی کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد
استاندار کرمانشاه:

۲۲ هزار هکتار از سامانه گرمسیری کشاورزی کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: امسال قرار است ۲۲ هزار هکتار سامانه گرمسیری کشاورزی در استان به اتمام برسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند از طرح گرمسیری غرب کشور به عنوان بزرگترین طرح عمرانی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اظهار داشت: حدود هفت هزار میلیارد تومان برای این کار عمرانی هزینه شده که به‌عنوان یک کار فوق‌العاده در دنیا شناخته می‌شود.

وی احداث تونلی به طول ۵۰ کیلومتر در عمق ۴۵۰ متری زیرزمین در این پروژه را یک کار بسیار فوق‌العاده خواند و گفت: آب در این منطقه با این تونل از یک حوزه به حوزه دیگر منتقل می‌شود و یک رودخانه با ۴۵ مترمکعب آب ایجاد می‌شود و تا ایلام ادامه دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امسال قرار است ۲۲ هزار هکتار آن در استان به اتمام برسد، افزود: برای این ۲۲ هزار هکتار با توجه به هزینه‌های که قبلا صورت گرفته خیلی از کارها انجام شده و کارهایی جزیی باقی مانده که برای آن حدود ۶۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از این ۶۵۰ میلیارد تومان تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده که به مرور پرداخت می‌شود و احتمالا تا پایان سال این پروژه با حدود ۲۲ هزار هکتار به بهره‌برداری برسد و آبیاری مکانیزه برای این میزان انجام شود که قطعا اشتغال قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

بازوند اضافه کرد: یک پروژه بسیار بزرگ حدود سه هزار میلیارد تومانی هم در این منطقه با عنوان سد هواسان تعریف شده که شاید بتوان گفت بزرگترین مخزن این طرح گرمسیری است.

وی گفت: امسال از طریق فاینانس داخلی و بانک‌ها حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن جذب می‌کنیم تا عملیات اجرایی این سد بسیار بزرگ را آغاز و از خروج آب جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۲۷٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha