۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
لزوم جلوگیری از ورود کالاهای غیرضرور به کشور
مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت مطرح کرد

لزوم جلوگیری از ورود کالاهای غیرضرور به کشور

گردان، مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت برضرورت جلوگیری از ورود کالاهای غیرضرور و همچنین تقویت و تعمیق ساخت داخل در کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «کیوان گردان» در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی سیاست‌های تجاری و همچنین توسعه صنعت داخل کشور امسال بر اساس سیاست‌های دولت ماموریت دارد هم از ورود کالاهای غیر ضروری و نمونه مشابه ساخت داخل که برای کشور ارز بری دارد جلوگیری کند هم سیاست افزایش عمق ساخت داخل در همه گروه‌های کالایی را با شدت و حدت بیشتری دنبال کند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت سازی های خوبی که در کشور صورت گرفته تولید انواع و اقسام کالا در داخل به نحو احسن و اکمل وجود دارد.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بسیاری از نیازمندی‌های کشور در حوزه های مختلف را می توان با اتکا به توان داخل برطرف و اثر تحریم ها را هم خنثی کرد.

وی افزود: میزهای ساخت داخلی که از سال‌های گذشته در کشور شروع شده و همه در جهت کاهش ارز بری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و درون گرایی است.

گردان بیان داشت: تلاش می‌شود با اتکا و ظرفیت مهندسان، نخبگان، استادان دانشگاه و دیگر امکانات موجود تا جای که امکان دارد کالاهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شود و از واردات بی رویه، غیر ضرور، مشابه ساخت داخل و غیره جلوگیری شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های که مشمول قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی هستند حتی نیروهای مسلح سه ماقبل از اینکه مناقصه‌ای برگزار کنند باید نیازمندی‌های خود را در سامانه توانیران درج کنند اگر تولید داخلی برای کالای مدنظر وجود نداشت آن وقت دستگاه اجازه خرید خارجی پیدا می‌کند.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اگر دستگاه ها این فرآیند را طی نکنند بدون شک مرتکب تخلف شده و برخورد قانونی با آنان صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۷٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha