۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کارگران شرکت صنایع آذرآب از اقدامات دستگاه قضا  قدردانی کردند+سند
به دلیل صدور حکم برائت ۴۱ نفر از کارگران؛

کارگران شرکت صنایع آذرآب از اقدامات دستگاه قضا قدردانی کردند+سند

کارگران شرکت آذرآب اراک از دستگاه قضا به دلیل صدور حکم برائت ۴۱ نفر از کارگران این شرکت در دادگاه تجدیدنظر تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش بازار، صنایع آذرآب اراک ابرشرکت هلدینگ ایرانی است که در زمینه احداث زیرساخت‌های صنعتی، ساخت پالایشگاه‌های گاز، پالایشگاه‌های نفت، مجتمع‌های پتروشیمی، سدها، کارخانجات سیمان، کارخانجات فولاد، نیروگاه‌های برق‌آبی، نیروگاه‌های گازی، نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید تجهیزات مربوط به آنان فعالیت می‌کند.

همچنین این ابرشرکت در زمینه ساخت کارخانجات قند و کارخانجات نیشکر و تولید تجهیزات آنان نیز تخصص دارد. صنایع آذرآب در کنار ماشین‌سازی اراک قرار گرفته و در ابتدا قصد از ساخت آذرآب، طرح توسعه ماشین‌سازی اراک بوده که پس از انقلاب به‌عنوان شرکتی جدا در سال ۱۳۶۳ به بهره‌برداری می‌رسد. هم‌اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی در ایران شناخته می‌شود.

اما این شرکت همچون چند شرکت دیگر مانند هپکو به‌دلیل اجرای غلط روند خصوصی‌سازی در برخی صنایع و همچنین سوءمدیریت‌ها به ورطه نابودی کشیده شد و کارگران با چندماه حقوق معوقه روبه‌رو شدند.  

کارگران این شرکت بزرگ صنعتی در اراک پس از بارها اعتراض در کارخانه، برای رساندن حرف خود به گوش مسئولان دست به اعتراضات خیابانی زدند که  در برخی موارد منجر به بسته شدن ریل قطار و یا جاده در استان مرکزی شد و تبعاتی به‌دنبال داشت و به دستگیری برخی کارگران منجر شد.  

در همین خصوص قاسمی،  دادستان اراک با اشاره به مشکلات پیش روی شرکت آذرآب گفت: متاسفانه مدیر عامل اسبق شرکت آذرآب این شرکت مادر تخصصی را به بیراهه برده است

وی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف سهام دار شرکت آذرآب یک ضرورت است بیان کرد: امروز که حدود ۳۰ درصد سهام شرکت آذرآب متعلق به بانک کشاورزی است این شرکت با مشکلات زیادی روبه رو شده است. در جلسات استانی بارها با بانک کشاورزی مذاکره شده که در خصوص مدیریت در سهام تدبیری بیندیشند اما آنها به صراحت می گویند ما اینکاره نیستیم.

قاسمی اضافه کرد: پاسخ ما این کاره نیستیم که توسط بانک کشاورزی به عنوان سهام دار آذرآب ارائه می شود به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

به همین دلیل دستگاه قضایی در دوره مدیریت آیت‌الله رئیسی حمایت از بخش تولید و مطالبات کارگران را در دستورکار قرار داد و رئیس قوه قضاییه در دیدار مسئولان و نمایندگان کارگری در ماه‌های اخیر از مطالبات بحق صنفی و قانونی کارگران حمایت کرد که امروز منجر به صدور حکم تبرئه برای ۴۱ کارگر صنایع آذرآب شد.  

این امر باعث شد که امروز کارگران شرکت آذرآب اراک از دستگاه قضا به دلیل صدور حکم برائت ۴۱ نفر از کارگران این شرکت در دادگاه تجدیدنظر تشکر و قدردانی کردند.

کد خبر: ۲۷٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha