۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
صادرات فولاد ایران  ۲۲ درصد افزایش یافت
فایننشال تریبون:

صادرات فولاد ایران ۲۲ درصد افزایش یافت

طبق آخرین گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ایران صادرات محصولات فولادی ایران به صورت کلی با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

به گزارش بازار و به نقل از فایننشال تریبون صادرات فولاد نیم ساخته ایران ۶.۹ میلیون تن بود که با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده، این در حالی است که صادرات دیگر محصولات فلزی با رشدی ۱۶ درصدی به ۳.۴۵ میلیون تن رسیده است.

طبق آخرین گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در مجموع ۱۰.۳۶ میلیون تن محصولات فولادی ساخته شده و نیمه ساخت از ایران صادر شده است، اما تا ۱۹ مارس سال ۲۰۲۰ آمارها حاکی از آن است که صادرات محصولات فولادی ایران به صورت کلی با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

از طرف دیگر صادرات فولاد نیم ساخته ایران ۶.۹ میلیون تن رسیده که این میزان افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال را نشان می دهد همچنین این صادرات ۶۶.۶ درصد از کل حجم صادرات فولادی کشور را نمایان می سازد.

شمشال ( از فرآورده‌های میانی نورد فولاد است که سطح مقطع آن کوچک‌تر از ۲۳۰ سانتیمتر مربع است. سطح مقطع آن دایره یا مربع با عرض کمتر از ۱۵ سانتیمتر می‌باشد. از شمشال بیشتر برای تولید میلگرد و سیم استفاده می‌شود.) و شمشه (به شمشال خیلی شبیه است و در واقع اگر عرض شمشال بیش از ۱۵ سانتیمتر و سطح مقطع آن بزرگتر از ۲۳۰ سانتیمتر مربع باشد آنرا شمشه می‌گوییم. از بلوم برای ساخت ریل، تیر آهن، قوطی و … استفاده می‌شود) و آلیاژ لیون با مجموع ۴.۸۳ میلیون تن افزایش ۲۴ درصدی را به خود دیده است.

صادرات ورقه های فولادی نیز  به میزان ۲.۰۷ میلیون تن رسید که این امر حاکی از رشد ۳۱ درصدی صادرات آن نسبت به سال قبل داشت، صادرات محصولات فولادی تمام ساخت به میزان ۱۶ درصد افزایش یافت و به ۳.۴۵ میلیون تن رسید.

اما در مجموع محصولات فولادی دراز بیش‌ترین سهم صادرات محصولات نهایی را با مجموع ۲.۶۵ میلیون تن (۷۶.۷ % درصد کل تولیدات) رشد ۲۶ درصدی را به خود دیده اند.

کد خبر: ۲۷٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha