۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
تلاش می‌کنیم سفره‌های مردم وفورِ مرغ، گوشت و تخم‌مرغ باشد
وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با بازار:

تلاش می‌کنیم سفره‌های مردم وفورِ مرغ، گوشت و تخم‌مرغ باشد

اردبیل- خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر به‌هیچ‌وجه موضوع تأمین نهاده‌ها نیست چرا که به ‌اندازه کافی نهاده‌های دامی وارد کشور شده و در انبارها موجود است.

کاظم خاوازی در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در وضعیت کنونی تولید ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم در استان‌های مختلف در پیش است که البته انتظار می‌رود با توجه به وضعیت مناسب خرید در دو ماه اخیر این میزان تا ۱۴ میلیون تن افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد علل افزایش قیمت مرغ و کنترل قیمت در این زمینه بیان کرد: ما مسئولیت تولید و تأمین امنیت غذایی را بر عهده ‌داریم و تلاش می‌کنیم تا سفره‌های مردم از مرغ و گوشت و تخم‌مرغ وفور و فراوانی داشته باشد.

خاوازی افزود: دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر به‌هیچ‌وجه موضوع تأمین نهاده‌ها نیست چرا که به ‌اندازه کافی نهاده‌های دامی وارد کشور شده و در انبارها موجود است.

وی تصریح کرد: با همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت نهاده‌ها به‌موقع تأمین شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد تنظیم بازار اظهار کرد: مسئولیت این کار با وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در جلسات کنترل بازار در این زمینه تصمیم‌گیری شده و به‌ زودی قیمت مرغ و تخم‌مرغ کاهش می‌یابد.

خاوازی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تولید و وفور اقلام تلاشی جدی انجام می‌دهد و سعی‌مان بر این است تا با تولید مستمر بتوانیم به ‌اندازه نیاز بازار و مردم مرغ، تخم‌مرغ و شیر را تأمین کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

قیمت تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی آینده به‌زودی اعلام می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی به گلایه کشاورزان و زارعین از تأخیر در اعلام قیمت تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی با کارهای کارشناسی قیمت‌های مورد انتظار را به دولت و سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرده که به‌زودی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

خاوازی اظهار امیدواری کرد: تا قبل از شروع کشت پائیزه قیمت تضمینی محصولات کشاورزی نظیر گندم، کلزا و سایر دانه‌های روغنی اعلام شود تا کشاورزان با آرامش خاطر و اطمینان از قیمت محصولات کشت خود را آغاز کنند.

وی به تولید سیب‌زمینی در کشور تا پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن اشاره و تصریح کرد: برای مازاد تولید که تا ۲۰۰ هزار تن است، بعد از کنترل کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد تا بستر صادرات آن فراهم آید.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: امیدواریم با تصمیماتی که با همکاری وزارت صمت خواهیم گرفت در زمینهٔ صادرات و همچنین رفع دغدغه کشاورزان اقدامات مثبت و مؤثری را انجام داده و نگرانی‌ها را در این زمینه کاهش دهیم.

کد خبر: ۲۷٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 6
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      23 2
      آره اون جوجه ها هم که سربه نیست شدن در همین راستا بود.
    • مسعود IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      2 1
      آقای وزیری که تازه به منسب رسیدی، یه چرخی تو شهر های اطراف همون پایتخت هم بزنی و از احوال مرغدارا و دامدارا خبر بگیری متوجه میشی کدوم انبار از نهاده پره، مرغدار بدبخت داره سویا با قیمت ۸هزار تومن تهیه میکنه، شما تو خواب ناز تشریف داری و از درد مجموعه ی زیر نظرت بی خبر واقعا که با این مدیریتتون
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      4 0
      واقعانکه اصلامشکل نهاده نداریم درست میگه ندلریم فقط باید۳برابربخریم
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      2 0
      همش دروغ دروغ هست. مرغ کیلو20تومن هرگز 11تومن نمیشه.برنج کیلو 27تومن هرگز 22تومن نمیشه.وزیر کشاورزی دلش به مردم نمیسوزه
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      4 0
      بازار ماشاالله پر هست ولی کی میتونه بخره
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      1 0
      اگه بسته بندی خوب برای سیب زمینی و محصولات ان مثل سرخ کرده پودری وپفکی وچیپسی تولید شود هم اشتغال زایی میشود هم صادرات خوبی خواهند داشت تشکر بابت زحمات همه دست اندر کاران
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      0 0
      مشکلات کشاورزان وکودوسمهکمککنیدشکرچونخیلیگرانه
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      2 0
      خیلی زحمت می کشید
    • ناشناس IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      0 0
      وامم میدین مردم مرغ ۲۰تومنی بخرن بعد ماهی ۲۱۰۰از یارانه کم کنین تاسف داره خدایی اخ چی گرون بوده ارزون شده اگ یکی رو بگین جایزه دارین
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      0 0
      بعله
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      0 0
      سیب زمینی هم چند روزه دیگه له کرده مثل هندوانه ها امحا میشن چون امکان صادر کردنش دیگه نیست گوشت مرغ هم سه روز بیشتر تاریخ مصرف نداره اونم دیگه حتما امکان صادراتش نیست که میخواد دوباره ارزون بشه وای به روزگار مردم بدبخت