۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
درخشش دوباره طلا در سایه افزایش نگرانی‌ها از کرونا

درخشش دوباره طلا در سایه افزایش نگرانی‌ها از کرونا

افزایش نگرانی‌ها در خصوص موج دوم همه‌گیری، بازارهای بورس جهان و بهای نفت را نزولی کرد و در سوی دیگر سرمایه‌گذاران را بار دیگر به سوی سرمایه‌های امن یعنی طلا و اوراق وزارت خزانه‌داری آمریکا سوق داد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، چندین ایالت آمریکا آمار بی‌سابقه موارد ابتلا را ثبت کرده و شمار تلفات در آمریکای لاتین از ۱۰۰ هزار نفر تجاوز کرده است. نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا خود را برای ممانعت از سفر آمریکایی‌ها به بلوک آماده کرده و ایالات متحده را به همراه برزیل و روسیه در یک طبقه بندی قرار داده است.

این در حالی است که «فیلیپ لِین» اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا هشدار داده که با وجود داده های باثبات در روزهای اخیر، اقتصاد منطقه یورو برای احیای به زمان زیادی نیاز دارد. آمریکا در حال بررسی اعمال تعرفه روی کالاهای صادراتی به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار از بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و آلمان است.

«ایتیفن اینز» تحلیل گر ارشد بازارهای جهانی در آکسی کوپ می‌گوید: با توجه به اینکه شمار موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا افزایشی است، تیتر نخست روزنامه‌های صبح امروز بار سنگینی است.

در وال استریت، شاخص داو جونز ۷۰۸.۷۲ واحد یا ۲.۷۱ درصد ریزش کرد و اس‌اندپی نیز با افت ۸۰.۸۲ واحدی یا ۲.۵۸ درصدی به ۳۰۵۰.۴۷ واحد رسید و نزدک کامپوزیت نیز ۲۲۲.۲۰ واحد از دست داد و به ۹۹۰۹.۱۷ واحد رسید.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که حالا انتظار دارد رشد اقتصادی جهان با کاهش ۴.۹ درصدی در سال جاری مواجع شود؛ رقمی که در مقایسه با پیش بینی ۳ درصدی در ماه آوریل به شدت افزایش یافته است؛ این نهاد علاوه بر این، پیش بینی خود را از احیای اقتصادی در سال ۲۰۲۱ کاهش و آن را از ۵.۸ در آوریل به ۵.۴ تنزل داد. شاخص دلار ۰.۵۲ دلار افزایش یافت و هر یورو با ریزش ۰.۳۴ درصدی به ۱.۱۲۶۸ دلار رسید.

در جایی دیگر، قیمت لحظه‌ای هر اونس طلا با افت ۰.۲ درصدی به ۱۷۶۲.۸۱ دلار رسید؛ این در حالی است که پیش‌تر با ۱۷۷۳ دلار بالاترین رشد خود را از اکتبر ۲۰۱۲ تاکنون تجربه کرد؛ در بازار آسیا، معاملات آتی طلا ۰.۲۳ درصد رشد کرد و هر اونس به قیمت ۱۷۷۶.۱۰ دلار معامله شد.

قیمت اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز افزایش یافت. نگرانی‌ها در خصوص افزایش موجوی انبارهای نفت، بهای جهانی طلای سیاه را کاهش داد. براین اساس، نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) با افت ۵.۸۵ درصدی هر بشکه ۳۸.۰۱ دلار معامله شد و برنت دریای شمال نیز پس از ریزش ۵.۹۱ دلاری بشکه‌ای ۴۰.۱۱ دلار دست به دست شد.

کد خبر: ۲۷٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha