۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
 ۱۰۰بنای غیرمجاز در اراضی نارنجستان مشهد تخریب شد

۱۰۰بنای غیرمجاز در اراضی نارنجستان مشهد تخریب شد

مشهد- رئیس اداره جهاد کشاورزی مشهد از تخریب ۱۰۰ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته خبر داد.

امید طهماسبی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: بناهای احداث‌شده در اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته موسوم به نارنجستان واقع در بخش احمدآباد و حدفاصل ملک‌آباد به ده سرخ با حکم قضایی تخریب شد.

وی افزود: عملیات قلع‌وقمع در راستای اجرای تبصره۲ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در محدوده‌ای بالغ‌بر ۱۰۰ هکتار به مرحله اجرا درآمد و در همین راستا تعداد ۱۰۰  قطعه‌ که با احداث دیوار  و در مواردی بنا اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داده بودند قلع‌وقمع شدند.

طهماسبی بیان کرد: هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در اراضی کشاورزی جرم محسوب و بر اساس تبصره۲ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مستلزم قلع‌وقمع است.

وی از بین رفتن منابع و بسترهای تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی و هدر رفت منابع آبی برای تفرجگاه‌های شخصی و حتی از بین رفتن امنیت اجتماعی و شغلی را از تبعات تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها عنوان کرد.

طهماسبی زاده افزود هر هکتار اراضی کشاورزی به‌طور متوسط زمینه تولید غذای ۲۰ نفر در طول سال را فراهم می‌کند که اغلب به‌صورت دیم و بدون نیاز به استحصال آب از منابع زیرزمینی به چرخه تولید غذا کمک می‌کنند اما اقدامات برخی از سود جویان و منفعت‌طلبان باعث شده تا ضمن تجاوز به حقوق عامه اراضی ارزشمند کشاورزی تخریب و از بین برود.

کد خبر: ۲۷٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha