۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
اتحادیه اروپا تورم ۱.۶ درصدی را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرد!
بالاترین نرخ تورم در مجارستان و رومانی با ۴درصد

اتحادیه اروپا تورم ۱.۶ درصدی را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرد!

بر اساس گزارشات آماری، متوسط نرخ تورم کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، تورم سالانه در دو کشور عضو اتحادیه اروپا کاهش یافت، در سه کشور پایدار ماند و در بیست و سه کشور دیگر روند رو به رشد را در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در مقایسه با نوامبر طی کرد.  

گزارشات آماری نشان می دهد که کمترین نرخ سالانه در پرتغال (۰.۴٪) و ایتالیا (۰.۵٪) مشاهده شده، در حالی که مجارستان (۴.۱٪)، رومانی (۴.۰٪)، چک و اسلواکی (هر دو ۳.۲٪) پیشتاز ثبت بالاترین نرخ تورم در آن سال بوده اند.  

شایان ذکر است که نرخ تورم ماه دسامبر کشورهای اروپایی چون انگلیس ۱.۳ درصد، آلمان ۱.۵ درصد، فرانسه ۱.۶ درصد، اتریش ۱.۸ درصد و هلند ۲.۸ بوده است.

بیشترین سهم نرخ تورم سالانه منطقه یورو (کشورهای عضو اتحادیه اروپا)  مربوط به بخش خدمات (۰.۸۰+ درصد)  و  مواد غذایی، نوشیدنی و دخانیات (۰/۳۸  درصد) در رده دوم قرار دارند.  همچنین کالاهای صنعتی (۰.۱۲ +درصد) و  انرژی ( ۰.۰۲ +در صد) بیشترین تاثیرات را در میزان نرخ تورم در آن زمان داشته اند.  

کمترین نرخ تورم سالانه در اتحادیه اروپا در ژانویه سال ۲۰۱۵ با حداقل ۰.۵٪ - (زمان افت قیمتها) مشاهده شد و بالاترین میزان مربوط به  اکتبر ۲۰۱۸ با نرخ ۲.۳٪ می باشد.

گفتنی است که اتحادیه اروپا دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی می باشد.  

منطقه یورو نیز شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۲٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha