۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مزایای مستمر کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری
طی لایحه بودجه ۹۹ اجرا می شود؛

افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مزایای مستمر کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری

تهران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری طی لایحه بودجه ۹۹ افزایش ۱۵ درصدی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بازار نعمت الله ترکی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تشریح جزئیات لایحه بودجه سال ۹۹ برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه سهم استان تهران در سال ۹۸ حدود ۱۲۶ هزار فرصت شغلی و در سال ۹۹ نیز همین فرصت های شغلی با در نظر گرفتن ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات است گفت: ثبات و انضباط مالی، کارآمدسازی بازار ارز و شفافیت منابع حاصل از فروش نفت و صادرات، معیشت عمومی، تولید و اشتغال،فعالیت های عمرانی و نیز تهیه کالاهای اساسی ۶ مورد و ویژگی اصلی بودجه سال ۹۹ محسوب می شود.

ترکی بیان داشت: از دیگر موارد لایحه بودجه تامین تجهیزات استاندارد گرمایش تمام مدارس کشور است که توسط وزارت صنعت نفت تامین خواهد شد و اعتبارات نوسازی مدارس نیز تقویت شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به موضوع گازسوز کردن خودروها نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در این لایحه به حمایت از حمل و نقل عمومی توجه ویژه شده است و طرح تحول سلامت استمرار خواهد داشت و منابع لازم در بودجه برای آن پیش‌بینی شده است، همچنین فعالیت های هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برنامه محور شده و برنامه‌های دستگاه‌ها در قالب پیوست بودجه تقدیم مجلس محترم شده است.

وی به کوچک‌سازی دولت نیز اشاره کرد و گفت: طی لایحه بودجه ۹۹ به مولد سازی و واگذاری دارایی‌های مازاد توجه ویژه شده و ۱۰ ردیف هزینه‌ای از بودجه دولت حذف شده است و همچنین بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یک سال زودتر از موعد قانونی در تمامی دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی شده است و گزارش عملکرد و صورت‌های مالی و بودجه شرکت‌های دولتی یک ماه زودتر از روال همیشگی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است شرکت‌های دولتی در سال آینده مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری جدید خواهند کرد.

ترکی افزود: طی لایحه بودجه ۹۹ به میزان ۱۵ درصد به حقوق و مزایای مستمر کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری افزوده خواهد شد و برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می شود.

وی در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تشریح جزئیات لایحه بودجه سال ۹۹ برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص ویژگی‌های لایحه بودجه کل کشور در سال ۹۹ گفت: پیش‌بینی منابع عمومی کل کشور در سال ۱۳۹۹ بالغ بر۴۸۴.۶ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با مصوب سال ۱۳۹۸ به میزان ۸ درصد بیشتر می باشد.

ترکی با بیان اینکه منابع عمومی کل کشور از ۳ محل تامین می شود گفت: منبع درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی ۳ منبع تامین منابع عمومی کل کشور محسوب می شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه طرح اصلاح ساختار بودجه طی ابلاغیه مقام معظم رهبری جهت تصویب به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ۳ قوه تقدیم شده است عنوان داشت: ۴ محور ۹ بسته و ۶۶ برنامه و پروژه در خصوص طرح اصلاح ساختار بودجه سال۱۳۹۹ در نظر گرفته شده اند.

وی با اشاره به موارد ۴ محوری طرح اصلاح ساختار بودجه گفت: اصلاح نظام یارانه پنهان انرژی، اصلاح و پارچه سازی نظام مالیاتی و تامین اجتماعی و مولد سازی و مدیریت دارایی های دولت مواردی از درآمد زایی پایدار به حساب می آیند.

ترکی افزود:  ارتقاء ثبات توسعه و عدالت یکی دیگر از محورها است که بر اصلاح نظام مالیه نفت و گاز و همچنین ساماندهی تعهدات دولت، تاکید ویژه دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص ۲ محور دیگر نیز اشاره داشت: اصلاحات نهادی نظام بودجه ریزی با زیر شاخه اصلاح نظام بودجه ریزی و ارتقاء سند بودجه به سند مالی حاکمیت یکی از محورها و اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و اصلاح سیاست‌های حمایتی زیر شاخه های هزینه کرد کارا محسوب می شوند.

کد خبر: ۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha