۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
ظرفیت ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور آذربایجان غربی در اشتغالزایی
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

ظرفیت ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور آذربایجان غربی در اشتغالزایی

ارومیه- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ظرفیت ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور در اشتغالزایی، بر لزوم حمایت از این مجموعه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، وحید جلال زاده عصر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع موجود پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در محل این پارک با اشاره به ظرفیت ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور در اشتغالزایی گفت: ارزش افزوده ایجاد شده از طریق این شرکت ها برای استان، غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه شاکله فناوری استان ناقص است، گفت: مشکلات مربوط به پارک علم و فناوری و فناوران مستقر در این پارک توسط نمایندگان مجلس پیگیری خواهد شد.

جلال زاده افزود: باید همت همگانی برای حل مشکلات فناوران و نخبگان استان وجود داشته باشد که ما نیز به نوبه خودمان تمام تلاش خود را برای پیگیری و حل مشکلات مجموعه های دانش بنیان و فناور استان  انجام خواهیم داد.

۷۰ درصد واحدهای فناور استان مشغول تولید هستند
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شرکتی که به عنوان واحد فناور فعالیت می کند، باید تولید ثروت هم داشته باشد، اظهار کرد: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به صورت جدی وارد فضای کسب و کار  و ارزش افزوده استان شده و همگی نیازمند حمایت هستند.

علی‌ محمد نیکبخت ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد واحدهای فناور مستقر در پارک، مشغول تولید هستند چرا که یکی از شاخص های ارزیابی پارک ها میزان تولید ثروت و تجاری سازی آنان است.

وی افزود: شرکت های مستقر در این مجموعه در زمینه های مختلفی  فعالیت می کنند که در سال گذشته با وجود تمامی مشکلات پیش رو، اقداماتی چون راه اندازی مراکز استارت آپ و نوآوری مشترک با دانشگاه ارومیه، کسب عنوان غرفه برتر در هفته پژوهش و فناوری در نمایشگاه بین المللی تهران، واگذاری ۱۷ هکتار در ارومیه و پنج هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه در خوی به پارک علم و فناوری، انجام شده است.

نیکبخت ادامه داد: محدوده پارک علم و فناوری، مشمول قوانین مناطق آزاد تجاری از جمله معافیت های مالیاتی و گمرگی می شود که این موضوع، یک پتانسیل بسیار خوب برای شرکت های مستقر است اما با توجه به عدم توجه کافی به کسب و کارهای دانش بنیان، از حمایت های لازم در این زمینه برخوردار نشده ایم.

کد خبر: ۲۷٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha