۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
اختصاص ۳۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای زلزله‌زدگان قطور آذربایجان غربی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد

اختصاص ۳۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای زلزله‌زدگان قطور آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از اختصاص بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای زلزله‌زدگان قطور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن آذربایجان غربی، محمود بدلی با اشاره به اختصاص سه ‌هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال تسهیلات برای زلزله ‌زدگان قطور خوی گفت: از این میزان دو هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال تخصیص یافته که بخشی از آن پرداخت شده است.

بدلی افزود: کل تسهیلات اختصاص یافته به زلزله‌زدگان قطور خوی، ۱۴ هزار و ۲۰۰ فقره بوده که از این میزان ۹ هزار فقره در مراحل مختلف پرداخت قرار دارد.

وی اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث مسکن، تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و جایگاه دامی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

بدلی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری ٨٣ درصد واحدهای زلزله‌زده در منطقه قطور خوی پایان یافته گفت: از مجموع شش هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بوده که از این تعداد نیز سه هزار و ٧۴۵ واحد آواربرداری شده است.

وی ادامه داد: پروانه سه هزار و ٢٠٠ واحد روستایی نیز آماده است.

بدلی اضافه کرد: همچنین تاکنون دو هزار و ۵۴۶ واحد در مرحله پی‌کنی، یک‌هزار و ٣٣۵ واحد در مرحله آرماتوربندی، یک‌هزار و چهار واحد در مرحله فونداسیون و ۵١۶ واحد در مرحله اسکلت بندی است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مهمترین دلیل وارد شدن خسارت زیاد به خانه‌ها در زمین‌لرزه‌های خوی، وجود واحدهای مسکونی غیرمقاوم بوده است.

کد خبر: ۲۷٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha