۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
سهم ۳.۷ درصد اشتغال پایدار صنعتی در گیلان
رئیس سازمان صمت گیلان عنوان کرد؛

سهم ۳.۷ درصد اشتغال پایدار صنعتی در گیلان

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان، سهم اشتغال پایدار نسبی صنعتی استان نسبت کشور را بیش از ۳.۷ درصد اعلام کرد و گفت: رتبه نهم واحدهای صنعتی کشور را در اختیار داریم.

به گزارش بازار به نقل سازمان صمت گیلان، فرهاد دلق پوش با بیان اینکه سهم اشتغال پایدار صنعتی استان نسبت به کشور بیش از ۳.۷ دهم درصد است، افزود: گیلان با وجود قریب به سه هزار واحد صنعتی توانسته است برای ۸۷ هزار و ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد نماید و از منظر اشتغال صنعتی رتبه ۱۲ کشور را داریم و از نظر تعداد واحد صنعتی رتبه نهم را به خود اختصاص داده ایم .

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان همچنین از اشتغال، ساماندهی و آموزش فعالان فرش دستباف گیلان سخن گفت و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۳ هزار نفر به صورت حرفه‌ای در حوزه هنر صنعت فرش دستباف گیلان مشغول فعالیت هستند.

دلق پوش تشکیل هیئت خبرگان بانکی در گیلان برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت و معدن و بررسی پرونده های بانکی را ضروری دانست و تاکید کردد: لازم است، بانک ها اولویت اول خود را تامین نقدینگی بخش تولید و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع قرار دهند تا زمان را برای تحقق اهداف سال از دست ندهیم.

وی خاطر نشان کرد: این ابلاغیه جدید تبصره ذیل ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بانک مرکزی؛ به کلیه بانکها می تواند برای بررسی پرونده‌های تسهیلاتی مخالفت شده، کمک شایانی به بخش تولید و تجارت نماید.

رئیس سازمان صمت گیلان فعالیت ۵۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در گیلان را نشان از مهجور شدن فعالیت‌های معدنی در گیلان قلمداد و تصریح کرد: تاکید سیاست‌های کلان برای عبور از وابستگی نفتی، بهره برداری بیشتر از معادن است.

وی افزود: از رویکرد غیرتخصصی به معادن باید پرهیز گردد به عنوان تخریبگر زیست محیطی و منابع طبیعی نبایستی به آن نگاه شود. هم اکنون فقط در بخش عمران به طور میانگین بیش از ۱۵ میلیون تن در سال برای رفع نیازهای طرح های عمرانی و ساختمانی نیازمند هستیم.

کد خبر: ۲۷٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha