۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
نشانه‌های وخامت اوضاع اقتصادی انگلیس آشکارتر می‌شود
همزمان با تداوم شیوع کرونا؛

نشانه‌های وخامت اوضاع اقتصادی انگلیس آشکارتر می‌شود

اقتصاد انگلیس به گونه‌ای ضعیف شده است که در ۴۱ سال گذشته، بی سابقه بوده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما‎، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد اثر همه گیری ویروس کرونا بر کاهش تولید ناخالص ملی انگلیس، بیش از براوردهای پیشین بوده است.

به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، اقتصاد انگلیس در سه ماهه نخست امسال، یعنی حتی دو ماه پیش از تعطیلی کسب و کارها به علت همه گیری کووید ۱۹، ۲.۲ درصد کم شده است که از سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون، چنین کاهشی سابقه نداشته است.

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد در ماه مارس، تولید ناخالص ملی در این کشور، ۶.۹ درصد کاهش یافته است در حالی که دولت انگلیس، در ۹ روز باقی مانده از این ماه، کسب و کارها را به منظور مهار همه گیری، تعطیل کرد.

روزنامه گاردین نوشت پیش از این، مرکز ملی آمار انگلیس براورد کرده بود در سه ماهه نخست امسال، بحران کرونا موجب کاهش ۲ درصدی تولید ناخالص ملی و نیز کوچک شدن ۵.۸ درصدی اقتصاد این کشور در ماه مارس شود.

آثار وخامت اقتصاد انگلیس در شرکت‌ها و مشاغل این کشور نیز آشکار می‌شود. روزنامه دیلی میل امروز نوشت تولید خودرو در کارخانه‌های انگلیس، ماه قبل ۹۵ درصد کاهش یافت و دولت این کشور، هیچ برنامه‌ای برای حمایت از صنعت خودروسازی در شرایط جاری، ندارد.

به نوشته این روزنامه، وزارت خزانه داری انگلیس اکنون ناچار می‌شود ۵۰ میلیارد پوند دیگر قرض کند تا بتواند اقتصاد این کشور را سر پا نگاه دارد. این روزنامه نوشت شرکت نفتی شل (Shell)، هشدار داده است به علت کاهش بهای نفت و نیز مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، در مقایسه با مدت مشابه در پارسال، ۴۰ درصد از فروش خود و احتمالا ۱۸ میلیارد پوند از دست می‌دهد.

رویال داچ شل، شرکت نفت و گاز هلندی- انگلیسی است، که دفاتر مرکزی آن، درشهرهای لاهه، هلند و لندن، مستقر است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است که در سال ۲۰۱۱ درآمدی بالغ بر ۴۷۰ میلیارد دلار کسب کرد و به‌عنوان دومین شرکت بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد شناخته شد. این شرکت همچنین، یکی از شش شرکت بزرگ نفتی جهان است که در بیش از ۹۰ کشور جهان فعال است و ۴۷ پالایشگاه را در مالکیت دارد.

ظرفیت تولید نفت خام شرکت شل به‌طور متوسط معادل ۳.۱ میلیون بشکه در روز است. این شرکت مالک شبکه گسترده‌ای از ۴۴ هزار جایگاه پمپ بنزین در کشورهای مختلف جهان است که در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۱۲ با ارزش بازار ۱۴۰.۹ میلیارد پوند، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فعال در بورس لندن معرفی شد.

کد خبر: ۲۷٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha