۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
استان سمنان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور؛ ۱۱۸ هزار بیمه‌شده اجباری
‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان خبر داد:

استان سمنان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور؛ ۱۱۸ هزار بیمه‌شده اجباری

سمنان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه ۱۱۸ هزار و ۹۴۵ نفر بیمه‌شده اجباری در استان هستند، گفت: سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزو استان‌هایی با کمترین نرخ بیکاری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل غنیان بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری همواره یکی از مهم‌ترین رویکردهای این کارگروه در سطح استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزء استان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور بوده که این‌ مهم حاصل همت‌ جهادی کارفرمایان، کارگران، مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ حدود ۱۰۷ هزار بیمه‌شده اجباری در استان وجود داشت، اضافه کرد: که این آمار در سال گذشته با رشد بسیار مطلوب، به ۱۱۸ هزار و ۹۴۵ نفر رسیده است.

۲۶۰۰ نفر جویای کار در استان سمنان مشغول به کار شدند
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان با تأکید بر اینکه طی سال گذشته ۹ هزار و ۳۷۳ نفر جوینده کار در استان وجود داشت، تصریح کرد: از این میزان تاکنون دو هزار و ۶۵۹ نفر به کار گمارده شدند که ۶۸ درصد از این‌ تعداد را مردان و ۳۲ درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

غنیان بابیان اینکه ۶۰ درصد جویندگان و به‌کار گمارده شدگان دارای مدرک دیپلم و پائین تر و ۴۰ درصد دارای مدارک تحصیلی فوق‌دیپلم و بالاتر هستند، یادآور شد: در این مدت بر اساس خود اظهاری‌های صورت گرفته، ۶۸ درصد از جویندگان کار و ۵۵ درصد بکار گمارده شدگان اشتغال در استان فاقد مهارت بودند.

وی با اشاره به اینکه جویندگان کار در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ میزان ۲۱ درصد کاهش و تعداد افراد بکار گمارده شده یک درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری شش درصد جویندگان کار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

اختصاص ۵۶ میلیون ریال اعتبار به مشاغل خانگی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کرد: این در حالی است که در بحث به کار گمارده شدگان نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و تأثیرات این موضوع بر اشتغال و اقتصاد، شاهد کاهش ۲۳ درصدی بودیم.

غنیان با تأکید بر اینکه در سال گذشته ۵۶ هزار میلیون ریال اعتبار برای مشاغل خانگی استان اختصاص یافت، بیان کرد: این تسهیلات در قالب ۵۰۵ طرح با تعهد اشتغال ۵۷۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد به ۴۰۵ طرح با تعهد اشتغال ۴۴۴ نفر تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه که ۸۸ درصد میزان پرداخت تسهیلات از اعتبارات موجود، محقق شده است، یادآور شد: در حوزه اشتغال روستایی و حمایتی نیز ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که از این‌ میزان، ۲۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان با تعهد اشتغال دو هزار و ۷۷۶ نفر پرداخت‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه ۹۵ درصد از اعتبار در نظر گرفته‌شده برای مشاغل روستایی و حمایتی در استان محقق شده است، گفت: در بحث تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، یک هزار و ۶۲۳ پرونده در سامانه مربوطه با میزان اشتغال دو هزار و ۷۴۵ نفر برای دریافت تسهیلات ثبت‌شده است.

کد خبر: ۲۷٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha