۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
انبارهای نگهداری گندم در خراسان شمالی شناسنامه‌دار شوند
معاون استاندار خراسان شمالی:

انبارهای نگهداری گندم در خراسان شمالی شناسنامه‌دار شوند

خراسان شمالی- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر شناسایی و شناسنامه‌دار شدن انبارهای نگهداری گندم در سطح استان، گفت: قاچاق کالا و ارز نقطه مقابل و ترمز جهش تولید است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: میزان جمع‌آوری گندم در سیلوهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است و دستگاه‌های متولی گندم باید برای بررسی این موضوع ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: امسال افت گندم برای کشاورزان افزایش‌یافته است و آنان رغبتی به ذخیره‌سازی گندم در انبارهای دولتی ندارند و سازمان‌های جهاد کشاورزی، غله و تعاون روستایی باید در خرید گندم نهایت همکاری را با کشاورزان داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: سیاست استان خرید و ذخیره‌سازی گندم در انبارهای استان است و باید تعداد و ساعت کار مراکز خرید گندم افزایش یابد و هم‌زمان با برداشتن برخی از محدودیت‌ها ظرفیت حمل‌ونقل برای خریداری و تحویل گندم به سیلوهای مکانیزه افزایش یابد.

حیاتی با تأکید بر جلوگیری از خروج گندم استان، گفت: در موارد استثنایی برای خروج گندم باید سازوکار وجود داشته و بارنامه، مبدأ و مقصد مشخص باشد و همچنین با تشکیل کارگروهی ویژه ذیل کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان سازوکار خروج گندم تعریف شود.

وی تأکید کرد: انبارهای گندم در سطح استان باید شناسایی و شناسنامه‌دار شوند و تحت کنترل و بازرسی دستگاه‌های متولی باشند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: امکانات مورد نیاز برای جمع‌آوری گندم از مزارع باید در اختیار کشاورزان قرار بگیرد تا در برداشت، حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی گندم به‌عنوان محصول استراتژیک کشور به مشکل نخوریم.

حیاتی مطرح کرد: تاکنون ۱۰ درصد دام‌های استان پلاک‌کوبی شده‌اند و در این خصوص همه دستگاه‌ها باید نهایت همکاری را با اداره کل دامپزشکی استان داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه درصدد جلوگیری از قاچاق و ورود لوازم‌خانگی از مرزهای کشور به استان هستیم، افزود: ورود دستگاه‌ها به مقوله قاچاق ازنظر بنده مطلوب نیست و برخی نسبت به این مقوله ورودی ناقص و برای رفع تکلیف دارند.

کد خبر: ۲۷٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha