۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
اگر اعانه نداده بودیم گره از مشکلات زیادی باز می شد
رئیس پارلمان بخش خصوصی:

اگر اعانه نداده بودیم گره از مشکلات زیادی باز می شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اگر باور داشتیم که اعانه دادن، کسی را توانمند نمی‌کند و بخشی از هزینه‌های فراوانی که برای این منظور تخصیص می‌یابد را به برنامه‌های زیربنایی تخصیص می‌دادیم؛ امروز گره از مشکلات زیادی باز شده بود.

به گزارش بازار، غلامحسین شافعی با اعلام این مطلب اظهار کرد: امیدواریم روزی برسد که سیاست‌گذاران کشور تدبیری اندیشیده و روش‌های حمایتی را به‌نوعی تعریف کنند که ماحصل آن توسعه و بهره‌وری برای جامعه و توانمندسازی اقشار محروم و آسیب‌پذیر باشد.

او اتخاذ بعضی سیاست‌ها و تحقق بعضی تصمیمات بدون نگاه کارشناسی و رویکردهای بلندمدت و دوراندیشانه را موردنقد قرار داد و یادآور شد: بخشی از حاشیه‌نشینی که امروز گریبان گیر  شده و مشکلاتی را رقم زده است، از این نوع سیاست‌گذاری‌ها نشات می‌گیرد. اگر اقتصاد روستاهایمان با خرداندیشی و تصمیم سازی صحیح، سامانی بگیرد از رشد این پدیده نیز جلوگیری می‌شود.

رئیس اتاق ایران با اشاره به جایگاه والای آموزش‌وپرورش و نقش خطیر آن در تربیت نسل‌های مختلف و ترسیم آینده کشورمان، عنوان کرد: بنیان‌گذاران آینده این کشور از همین فضاهای آموزشی بیرون می‌آیند. تمام خیرانی که در عرصه مدرسه‌سازی گام برداشته‌اند، با این امید که روزی انسان‌های تأثیرگذاری از این مراکز آموزشی به جامعه وارد می‌شوند؛ به این عرصه وارد شده‌اند و پاداش نیت خیرانه خود را در این سرانجام ارزشمند می‌دانند. امیدواریم آن‌هایی که متولی تربیت این دانش‌آموزان هستند، به این مهم توجه کنند.

او خاطرنشان کرد: شاهدیم که بزرگ‌ترین و ارزشمندترین نخبگان از چنین مناطقی قامت بلند می‌کنند و به جامعه معرفی می‌شوند چراکه چنین افرادی ریشه‌های عمیق‌تر و انگیزه‌های بیشتری برای اثرگذاری، ایجاد تغییر و سازندگی مثبت در اجتماع دارند.

کد خبر: ۲٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha