۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
شیوع ویروس کرونا اغذیه فروشان را زمین زد
رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران:

شیوع ویروس کرونا اغذیه فروشان را زمین زد

احمدی شهریور، رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران گفت: ویروس کرونا تمامی فعالان صنوف اغذیه فروشی و پزندگان را زمین زد و بسیاری از فعالان در این رسته صنفی امکان ادامه فعالیت ندارند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، اسداله احمدی شهریور رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فعالان در صنوف اغذیه فروشی و پزندگان به هیچ عنوان فعالیت اقتصادی نداشته اند و همین امر زیان بسیاری را به این صنف وارد کرده است.

وی افزود: هر چند با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا اغذیه فروشان و پزندگان فعالیت صنفی خود آغاز کردند؛ اما عدم استقبال مردم از فعالیت این صنف موجب شده تا بسیاری از کسبه اقدام به بازگشایی واحدهای خود نکنند؛ زیرا در صورت بازگشایی و نداشتن فروش مناسب صرفا به آنها هزینه های جانبی مانند آب، گاز، برق، تلفن، نیروی انسانی و هزینه فساد مواد اولیه تحمیل می شود بنابراین بسیاری از فعالان این صنف بازگشایی واحد صنفی خود را به صرفه و صلاح نمی دانند.

رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران ادامه داد: در پایتخت سه هزار واحد صنفی دارای پروانه در رسته اغذیه فروشی و مواد غذایی فعالیت می کنند که تمامی این واحدها به دلیل شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان هنگفتی را متحمل شدهاند اما با ادامه شرایط رکود در این بازار بدون تردید ۱۰ درصد از کسبه دارای مجوز صنف اغذیه فروشی ها (۳۰۰ واحد صنفی) امکان بازگشت به چرخه فعالیت اقتصادی را ندارند.

احمدی شهریور با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت از سوی فعالان صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تصریح کرد: اغذیه فروشی ها تلاش می کنند تا تمامی پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کند اما از آنجایی که شیوع ویروس کرونا مردم را به سودای حفظ جان انداخته است امکان بازگشت کامل فعالان این صنف به چرخه اقتصادی وجود ندارد. به همین دلیل لازم است تا دولت نسبت به حمایت از فعالان صنفی اقدامات جدی انجام دهد.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت تا کنون در زمینه حمایت از فعالان صنفی و جبران بخشی از ضرر و زیان اصناف تلاشی نکرده است و تمامی برنامه های حمایتی اش را روی کاغذ نگه داشته است.

کد خبر: ۲۷٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha