۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره الزامی است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره الزامی است

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص الزامی بودن کد رهگیری برای قراردادهای اجاره گفت:‌ از قبل هم برای قراردادهای اجاره کد رهگیری صادر می‌شد که با مصوبه دیروز و تاکید وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر راه دریافت این کد برای تمام قراردادهای اجاره مسکن الزامی شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: در این جلسه همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا برای افزایش نرخ اجاره‌های مسکن سقف تعیین کرد. بر این اساس میزان افزایش نرخ اجاره بها در تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شده است. با بنگاه‌های متخلف برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که بعضا برخی مشاوران املاک دریافت کد رهگیری  را به دلایلی انجام نمی‌دهند، افزود: مشاوران املاک به‌هیچ عنوان چنین حقی را ندارند که برای قرارداد اجاره  این را کد دریافت نکنند، ‌مگر این‌که بنگاه‌ املاک فاقد مجوز باشد که عملا نمی‌تواند برای معاملات آن را دریافت کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که کمیسیون نظارت برای دریافت کد رهگیری دستور داده است، تصریح کرد: اگر یک نفر در این خصوص شکایت کند، در اسرع وقت به آن رسیدگی شده و با بنگاه متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

خسروی بیان کرد: این احتمال نیز وجود دارد که بنگاه املاک تخلفی را مرتکب شده و اتحادیه دسترسی به صدور کد رهگیری را برای آن مسدود کرده است.

وی گفت: دریافت کد رهگیری برای معاملات مسکن برای امنیت کشور لازم است و ما با بنگاه‌های املاکی که در این زمنیه تخلف کنند برخورد خواهیم کرد.

دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا برای افزایش نرخ اجاره‌های مسکن سقف تعیین کرد. بر این اساس میزان افزایش نرخ اجاره بها در تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شده است.

کد خبر: ۲۷٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha