۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
اجرای قانون مالیات‌های مستقیم زمینه‌ساز تحقق عدالت در استان سمنان
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد؛

اجرای قانون مالیات‌های مستقیم زمینه‌ساز تحقق عدالت در استان سمنان

سمنان- مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اجرای درست قانون مالیات‌های مستقیم را زمینه‌ساز تحقق عدالت مالیاتی دانست و گفت: سازمان مالیاتی با اجرای قانون به دنبال کاهش هزینه وصول مالیات و افزایش رضایتمندی مودیان است.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد انوری در دیدار با گلرو نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دفتر وی ضمن اشاره به الزام اجرای درست قوانین در سطح استان سمنان به‌مثابه رویکرد امور مالیاتی، بیان کرد: اجرای کامل طرح جامع مالیاتی بر اساس اطلاعات دقیق یکی از اولویت‌های امور مالیاتی استان خواهد بود.

وی گفت: هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی، هوشمند سازی، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در نظام مالیاتی و ایجاد نظام جامع اطلاعات مالیاتی هوشمند است و اجرای کامل این طرح افزایش میزان رضایت‌مندی مقامیان، از هزینه‌های اجرایی عملیات مالیاتی کاسته و جلوگیری از فرار مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم را زمینه‌ساز تحقق عدالت مالیاتی دانست و افزود: عدم مراجعه حضوری، کاهش هزینه‌های جاری و صرفه‌جوئی در زمان زمینه‌ساز تسریع در انجام امور و رضایت مقامیان مالیاتی منتج می‌شود.

انوری بیان کرد: سازمان مالیاتی با اجرای ماده۹۷ قانون مالیاتی به دنبال کاهش هزینه وصول مالیات و افزایش رضایتمندی مقامیان مالیاتی است و با اجرای این ماده مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی، اظهارنامه مالیاتی خواهد بود که مقامیان مالیاتی و فعالان اقتصادی با رعایت قوانین مربوطه اظهارنامه خود را در موعد مقرر تنظیم و ارائه نموده و بر اساس معیارهای موردنظر ریسک سامانه سنیم موردبررسی قرار خواهد گرفت

وی افزود: با تکمیل دقیق پایگاه‌های داده به‌سوی شفاف‌سازی مالیاتی از طریق دستگاه‌های هوشمند و مکانیزه که مبتنی بر رعایت عدالت و تکیه‌بر اطلاعات و تکریم ارباب‌رجوع است شکل می‌گیرد .

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد: در حال حاضر و با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن تأمین منابع درآمدی کشور از طریق درآمدهای حاصل از نفت با مشکل جدی روبرو است که امیدواریم  با برنامه‌ریزی دقیق و کمک دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجلس شاهد پیشرفت خوبی در زمینه امور مالیاتی باشیم.

نماینده سمنان سرخه و مهدی شهر در مجلس نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه با ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه و آگاهی دادن به مردم به نتایج و آثار مثبت پرداخت مالیات می توان گام موثری برای عمران و آبادانی کشور برداشت، گفت: مردم باید اثرات پرداخت مالیات را در جامعه مشاهده کنند.

عباس گلرو تصریح کرد: آگاهی مردم از نقش مالیات در پیشرفت و رونق اقتصاد کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و باید جایگاه مالیات در توسعه زیر ساخت‌های عمرانی، رفاهی و بهداشتی کشور را برای تمامی افراد جامعه روشن کرد لذا افزایش سطح آگاهی مردم از اثرات پرداخت مالیات، مشارکت مردم در پرداخت مالیات را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۷٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha