۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
«گواهی سپرده یورو» ابزاری برای کنترل بازار ارز
کارشناس پولی و بانکی مطرح کرد

«گواهی سپرده یورو» ابزاری برای کنترل بازار ارز

صادق پور، کارشناس پولی و بانکی گفت: طرح گواهی سپرده یوروابزاری مفید و موثر برای کنترل بازار ارز و مهار نقدینگی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «علی صادق پور» گفت: این طرح خوبی می‌تواند باشد اگر بصورت کامل اجرا شود.

وی اظهارداشت: با توجه به پیشینه این گواهی‌ها که در سال ‌های قبل داشتیم و یکسری مشکلاتی ایجاد کرد امیدوارم این مشکلات بررسی کارشناسی شده باشد و بر این طرح جدید مدنظر قرار گیرد.

این کارشناس پولی و بانکی با اشاره به اینکه طرح گواهی سپرده یورو می‌تواند در بازار ارز بسیار موثر باشد، گفت: با اجرای این طرح کسانی که می خواهند در بازار سرمایه گذاری کنند دیگر بطور مستقیم سراغ اسکناس نخواهند رفت از اینرو طرح بسیار مفیدی است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه طرح گواهی سپرده یورو چقدر می‌تواند در مدیریت نقدینگی کمک کننده باشد، افزود: ابزارهای محدودی برای کنترل نقدینگی در کشور وجود دارد هرچه این ابزارها گسترش پیدا کند مهار نقدینگی برای بانک مرکزی و دولت می‌تواند راحت تر باشد.

صادق پور بیان داشت: طرح گواهی سپرده یورو از ابزارهایی است که در حوزه سرمایه گذاری در ارزهای خارجی می‌تواند به مدیریت نقدینگی کمک کند.

وی ادامه داد: یکی از فوائدی که این گواهی‌ها دارد اینکه سپرده و مبلغی که گواهی می‌شود می‌تواند در بحث تولید، مولد سازی و همینطور به تراز بانک ها کمک کند.

این کارشناس پولی و بانکی گفت: جدا از این وام‌های ارزی با توجه به این سپرده‌های ارزی به تولید کنندگان تعلق می گیرد و همچنین این طرح می‌تواند در بحث وام گیری و وام دهی شرکت‌های تولیدی بسیار موثر می باشد.

وی افزود: طرح مزبور همچنین می‌تواند اثر گذار باشد برای واردکنندگان و صادرکنندگان یعنی کسانی که منابع مازاد ارزی دارند و افرادی که نیازمند منابع ارزی هستند.

صادق پور یادآورشد: طرح گواهی سپرده یورو در مجموع می‌تواند ابزار مفیدی در بازار ارز برای کنترل بازار ارز ومهار نقدینگی باشد.

کد خبر: ۲۷٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha