۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
۵۰درصد عرصه معدنی پتاس طرود شاهرود کاهش یافت
معاون سازمان صنعت معدن استان سمنان:

۵۰درصد عرصه معدنی پتاس طرود شاهرود کاهش یافت

شاهرود- معاون امور معادن سازمان صنعت معدن استان سمنان گفت: سازمان محیط‌زیست ۵۰ درصد از عرصه معدنی معدن پتاس طرود در جنوب شاهرود را به دلیل مسائل زیست‌محیطی کاهش داد و این موضوع برای سرمایه‌گذار مشکل ایجاد کرده است.

محمد فروهر در گفتگو با خبرنگار بازار درباره آخرین وضعیت معدن پتاس طرود، بیان کرد: این معدن در جنوب شهرستان شاهرود سال قبل برآورد شد و در اختیار پیمانکار یعنی شرکت تأمین و تولید کشور قرار گرفت و مقرر شد تا این معدن درزمینهٔ پتاس و عناصر کم یاب سرمایه‌گذاری خوبی را جذب کند و فعال شود.

وی بابیان اینکه این شرکت اما امروز به دلیل مشکل برق‌رسانی در منطقه و همچنین کاهش ۵۰ درصدی زمین عرصه توسط محیط‌زیست دوباره قرار است تا دقیق‌تر فضا را بررسی کند و دست‌آخر اعلام کند که آیا این میزان سرمایه‌گذاری در زمین باقی‌مانده برای آن‌ها صرفه دارد یا خیر.

معاون صمت استان سمنان گفت: تا پایان سال ۹۹ مقرر شد تا اعلام نظر نهایی توسط سرمایه‌گذار معدن پتاس طرود اعلام شود که بالاخره در این عرصه باقی‌مانده قرار است استخراجی انجام دهد یا خیر.

فروهر بابیان اینکه پتاس اشتغال‌زایی خوبی دارد اما تأمین برق در این منطقه نیز دشوار است، گفت: برق موجود در جنوب شهرستان‌های شاهرود و دامغان و منطقه طرود مصرف خانگی دارد لذا به دنبال این هستیم که با سرمایه‌گذاری در پتاس و دیگر معادن بتوانیم مسئولان را مجاب کنیم تا برق صنعتی را هم به منطقه ببرند.

کد خبر: ۲۶٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha