۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کارخانه کاغذ سنگی شاهرود ۱۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند
در فاز نخست؛

کارخانه کاغذ سنگی شاهرود ۱۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند

شاهرود- اسکویی، سرمایه‌گذار و مدیرعامل کارخانه کاغذ کربنات شاهرود بابیان اینکه در صورت رفع مشکلات این واحد تولیدی و راه‌اندازی فاز نخست شاهد اشتغال مستقیم یک هزار و ۳۰۰ نفر و در صورت نهایی شدن فازهای بعدی شاهد اشتغال ۱۳ هزار نفر خواهیم بود.

علی اسکویی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه کارخانه کاغذ سنگی یا همان کربنات آهک یکی از نیازهای اصلی امروز کشور درزمینهٔ کاغذ را پوشش داده و همچنین نیم‌نگاهی نیز به صادرات خواهد داشت بیان کرد: این کارخانه در دو فاز طراحی‌شده که فاز نخست آن هزار و ۲۰۰ و فاز نهایی آن ۱۳ هزار اشتغال را فراهم خواهد کرد.

وی بابیان اینکه اشتغال غیرمستقیم این کارخانه در کل کشور ۵۲ هزار نفر است، بیان کرد: تاکنون ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو پول از طرف ما به‌طرف چینی برای خریداری دستگاه تولید کاغذ از آهک داده‌شده و منظر نصب سوله‌ها و انجام مراحل نهایی کار هستیم.

مدیرعامل این کارخانه بزرگ گفت: این کارخانه نیازمند ۸۵ میلیون یورو ارز یا معادل ریالی آن است و از بانک‌ها نیز این امر را درخواست کرده‌ایم که تاکنون موفق به دریافت ان نشده‌ایم ما بدون ریالی وام و پول از جایی این کارخانه را بنا می‌کنیم و طبق قولی که به مردم شاهرود داده‌ایم قطعاً این کارخانه را استارت خواهیم زد اما متأسفانه مانع اصلی در برابر ما بانک است.

اسکویی بابیان اینکه در صورت اختصاص ارز تمام‌کارهای کارخانه ظرف شش ماه انجام می‌شود چراکه همه مقدمات آماده است، تأکید کرد: تمام سوله‌ها خریداری‌شده و در دامغان هستند همچنین فونداسیون‌ها ریخته شده‌اند و کافی است که ما باقی پول طرف چینی را واریز و دستگاه‌ها را در شاهرود تحویل بگیریم.

وی گفت: تاکنون ۱۶ میلیارد تومان در شاهرود هزینه شده است و قرارداد اجرای ۶۶ هزار مترمربع سوله نیز بسته و تمام وسایل آماده هستند.

مدیرعامل و سرمایه‌گذار شرکت کاغذ کربنات شاهرود گفت: نمونه این کارخانه در ایران و منطقه وجود ندارد در یزد کارخانه تولید کاغذ از آهک انجام شد اما به دلیل دستگاه‌های فرسوده و قدیمی به نتیجه نرسید و کاغذ تولیدی آن به درد چاپ نمی‌خورد اما این کارخانه با فنّاوری مدرن حتی کاغذ دستگاه‌های پوز و عابر بانک را هم تولید می‌کند.

اسکویی گفت: کاغذدیواری، کارت و مقوا، کاغذ پرینتر، کاغذ عابر بانک که از خارج وارد می‌شود، لباس بیمارستانی و ده‌ها مورد دیگر در این کارخانه تولید خواهد شد.

وی افزود: این کارخانه اصلاً نیاز آب در خط تولید خود ندارد و بدون قطره‌ای آب‌کار می‌کند این کارخانه همچنین به‌عنوان صنعت سبز در دنیا شناخته‌شده و نمونه آن در چین و آسیای جنوب شرقی وجود دارد از سوی دیگر استان سمنان معدن بالقوه آهک است و تمام مواد موردنیاز کارخانه در کشور وجود دارد.

این سرمایه‌گذار بابیان اینکه اتیلن موردنیاز این کارخانه نیز از جنوب تأمین می‌شود درنتیجه هیچ ماده‌ای قرار نیست از خارج وارد شود، تأکید کرد: این کارخانه ارزبر نیست بلکه ارزآور است اما متأسفانه درروند اجرای کار اذیت‌های فراوانی شده‌ایم. ما می‌خواهیم حداقل بانک معادل ریالی ارز موردنظر برای واردات دستگاه‌ها را به ما بدهد تا خودمان ارز آن را تأمین کنیم اما همین کار را هم نمی‌کنند.

اسکویی از قول مساعد استاندار سمنان برای جاده دسترسی این کارخانه هم خبر داد و گفت: تا این لحظه هیچ اقدامی برای این جاده نشده است همچنین از مسئولان می خواهیم تا به دلیل نزدیکی کارخانه به خط راه آهن یک ایستگاه اختصاصی نیز برای این کارخانه تاسیس کنند تا بتوانیم آن را به بارانداز تحویل بار بدل سازیم.

کد خبر: ۲۶٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha