۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
۶۰۰ میلیون دلار صادرات در گیلان هدفگذاری شده است
استاندار گیلان:

۶۰۰ میلیون دلار صادرات در گیلان هدفگذاری شده است

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۵۸۰ میلیون دلار صادرات محقق شد، گفت: امسال ۶۰۰ میلیون دلار صادرات هدفگذاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در دیدار مدیران خانواده صنعت و معدن استان و نیز مسئولان بخش‌های صنفی صمت که به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن برگزار شد؛ با قدردانی از تلاش‌های فعالان این بخش افزود: بسیاری، گیلان را با قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری می‌شناسند در حالیکه صنعت، مکمل و پیش‌برنده حوزه کشاورزی و خدمات گردشگری است.

وی با اشاره به رفع موانع پیش روی صنعت و گسترش آن که با توسعه صنایع پاک و تبدیلی حوزه های کشاورزی، بهداشت و درمان صورت گرفت، ادامه داد: امروز در عین حالی‌که می توانیم از محیط زیست خدادادی در طبیعت گیلان حفاظت کنیم، باید از صنعت به واسطه ضریب نفوذ و اثرگذاری بیشتر در ارتقاء رفاه، معیشت و اشتغال مردم به عنوان یک ظرفیت ارزشمند بهره ببریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا فعالان عرصه تولید و صنعت فداکارانه و جهادگرانه پا به پای کادر درمان خدمت کردند و عامل مهمی در مقابله با این بیماری بودند، افزود: در جریان بازدیدهایی که در آن ایام از برخی واحدهایی که اقدام به تولید محصولات بهداشتی کرده یا خطوط تولید قبلی را متوقف و این اقلام را تولید نمودند، به وضوح شاهد تلاش‌های آنان بودم که موجب افتخار شدند.

زارع با اشاره به بهبود بسیاری از شاخص‌ها در گیلان طی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ و نیز ارتقاء جایگاه استان در حوزه‌های مرتبط با صمت گفت: به واسطه شیوع کرونا آسیب هایی به مردم و فعالان بخش های مختلف اقتصادی وارد شد و دولت نیز با درک به هنگام این مسئله، تمهیداتی در جهت کنترل این عوارض و جبران قسمتی از خسارت های وارده به بخش های صنعتی و تولیدی اندیشیده که پیگیر گسترده‌تر شدن پوشش و افزایش اعتبار تسهیلات، هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت فعال‌ کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد و اتمام طرح‌های نیمه تمام در سطح استان نیز تأکید و تصریح کرد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا و موقعیت سوق الجیشی گیلان، فرصت  کم نظیری در اختیار استان قرار داده تا زمینه رونق صادرات را فراهم آوریم.

وی با اشاره به وجود امکان استفاده از ظرفیت دو یا سه شیفته کردن تولید در برخی واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند تولید باکیفیت محصولات هستیم که در این راستا همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظارتی، امنیتی و بانک‌ها را می‌طلبد.

دکتر زارع ادامه داد: هدفگذاری صادرات استان تا حجم ۵۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته با موفقیت همراه بود و شاهد رشد صادرات و کسب درآمد ۵۸۰ میلیون دلاری از این طریق بودیم و امسال صادرات غیرنفتی را ۶۰۰ میلیون دلار هدفگذاری کرده ایم. 

کد خبر: ۲۶٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha