۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
منفعت طلبان بازار مرغ منتظر برخورد تعزیرات باشند
مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران:

منفعت طلبان بازار مرغ منتظر برخورد تعزیرات باشند

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: اگر مسجل شود افرادی به قصد منفعت شخصی بازار مرغ را ملتهب می کنند، تصمیمی جدی در اینباره خواهیم گرفت تا شرمنده مردم نشویم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدعلی اسفنانی اظهار کرد: گشت های تعزیرات بر بازار میوه تمرکز دارند و خوشبختانه قیمت میوه رو به کاهش است.

وی افزود: درپی پرونده هایی که تشکیل شد، برخورد با متخلفین ادامه دارد ولی وضعیت به حد مورد رضایت ما نرسیده است.

اسفنانی حجم تولید میوه را امیدوار کننده دانست و گفت: با اشباع بازار، قیمت ها سیر نزولی می یابند.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: خبرها حاکی از سیر نزولی قیمت میوه است ولی هنوز به حد مطلوب نرسیده.

با گران فروشان مرغ بصورت جدی برخورد می کنیم
اسفنانی همچنین به روند قیمت گذاری مرغ طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: «گاه قیمت ها به زیر نرخ مصوب رسید ولی در حال حاضر ستاد تنظیم بازار یا سازمان حمایت، قیمت نهایی را برای مبنا قرار گرفتن کار ما، اعلام نکرده اند.

وی معدوم سازی جوجه های یکروزه را امری متعارف در دنیا –اشاره ضمنی به این قضیه- دانست و افزود: متاسفانه در کشور این اتفاق ناگوار صورت گرفت و همان روز اعلام کردیم اگر این کار به قصد گران شدن مرغ باشد، ورود کرده و به تخلفات رسیدگی می کنیم.

اسفنانی با اعلام اینکه تعزیرات با گران فروشان مرغ بصورت جدی برخورد می کند، گفت: اگر بر ما مسجل شود افرادی به قصد منفعت شخصی بازار را ملتهب می کنند، ورود کرده و بازار را به نحوی مدیریت می کنیم که شرمنده مردم نشویم.

بزودی برای بازار مرغ تصمیمی جدی اتخاذ می کنیم
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران دلایل گرانی مرغ را متعدد عنوان کرد و افزود: آقایان یکی دو دلیل را مطرح نمی کنند. نهاده های دامی یک داستان و افزایش قیمت جوجه یک روزه داستانی دیگر دارد و حتی تولیدکنندگان این جوجه ها دلایل خاص خود را دارند که بزودی تصمیمی جدی در اینباره خواهیم گرفت.

اسفنانی همچنین ضمن رد ادعای تولید کنندگان لوازم خانگی که دلار را در گران کردن محصول نهایی دخیل دانسته بودند، گفت: ما این بحث را قبول نداریم چراکه میزان تاثیر دلار در قیمت نهایی باید مشخص شود و نمی توان گفت بدلیل افزایش ۵۰درصدی قیمت دلار، اجازه داریم نرخ محصول نهایی را ۵۰ درصد بالا بریم.
 

کد خبر: ۲۶٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha