۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
آغاز ساخت خودروهای برقی در مپنا
مدیرعامل شرکت مکو مپنا خبر داد

آغاز ساخت خودروهای برقی در مپنا

رفان، مدیرعامل شرکت مکو مپنا از آغاز ساخت خودروهای برقی با تولید موتورهای برقی خودرو در شرکت مپنا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدحسین رفان با اشاره به اینکه بزودی خط تولید این تجهیزات رونمایی می‌شود افزود: با استفاده از این تجهیزات برای برقی سازی خودروهای درحال تولید و همچنین خودروهایی که تولید شده و اشخاص متقاضی برقی سازی آن‌ها هستند؛ امکان پذیر است.

وی ساخت الکترونیک قدرت و موتورهای الکترونیکی را از جمله بخش‌های این پکیج دانست و گفت: اگر خودرو از اساس برقی شود فرایند راحت‌تر خواهد بود، اما با رعایت استانداردها امکان برقی کردن بخشی از ظرفیت خودروهای تولید شده نیز وجود دارد.

رفان با بیان اینکه کشورهای اروپایی پیش از راه اندازی خط تولید، خودروهای موجود را برقی کردند ادامه داد: ما برای برقی سازی خودروهای داخلی با شرکت‌های داخلی، برنامه ریزی کرده و آن را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل مکومپنا با تاکید بر اهمیت راه اندازی زیر ساخت‌های برقی سازی خودروها گفت: ما درحال نصب شارژهای این نوع خودروها در کشور هستیم و آمادگی توسعه این تجهیزات را داریم البته این شارژها تاکنون در تهران و مشهد نصب شده و سپس در دیگر شهرها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به وجود قابلیت تامین نیاز کشور برای ساخت این تجهیزات در مپنا افزود: این کالا کاملا ایرانی است و ما با هماهنگی وزارت نیرو در هر منطقه امکان نصب آن را داریم البته طبق برنامه مشخص شده در هر استان دو دستگاه و در جاده‌های بین شهری نیز راه اندازی خواهد شد.

رفان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در ایران، طراحی و ساخت سیستم کنترل مرکزی خودرو برقی مبتنی بر موتور انجام شده است گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده با برخی شرکت‌های خودرو ساز، تولید اتوبوس‌های برقی تا پایان سال و خودروهای برقی تا سال آینده به بازار عرضه میشود.

وی افزود: سه مدل خودرو در این بخش ساخته شده که از جمله آن خودرو برقی بنزینی، برقی و هیبریدی برقی است.

رفان اضافه کرد: این تکنولوژی به روزترین نوع تکنولوژی ساخت خودروهای برقی در جهان است.

کد خبر: ۲۶٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha