۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
 صادرات تخم مرغ ممنوع می‌شود
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

صادرات تخم مرغ ممنوع می‌شود

تابش، رئیس سازمان حمایت پس از بازرسی از فروشگاه‌های پروتئینی سطح شهر تهران و تایید روند صعودی قیمت تخم مرغ، از ممنوعیت احتمالی صادرات این محصول پس از طرح و تصویب در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حمایت، عباس تابش بعد از بازرسی از فروشگاه‌های عرضه‌ محصولات پروتئینی در سطح شهر تهران، اظهار کرد: این کار را از میدان بهمن تهران شروع کرده و نحوه عرضه مرغ را از نزدیک شاهد بودیم که خوشبختانه در قیمت‌های مختلف گوشت اعم از گوسفند، مرغ و گوساله قیمت‌های مصوب رعایت شده بود. این بازدید سرزده در مناطق مختلف از جمله از میدان بهمن، نازی اباد، صادقیه و سعادت اباد صورت گرفت. در بعضی از کالاها مثل حبوبات و برنج تغییرات محسوسی وجود نداشت.

ممنوعیت صادرات تخم مرغ
وی در خصوص بازار پر التهاب این روزهای تخم مرغ نیز، بیان کرد:متاسفانه ده روز پیش در عرضه تخم مرغ شاهد رشد بودیم. مسئولیت این کار با اتحادیه مرغداران میهن است.

مسئولین این اتحادیه قول داده بودند که یک هفته مهلت دهید تا با مدیریت صادرات بتوانند بازار تخم مرغ را تعدیل کنند. اما در بازدید سرزده شاهد این بودیم که این امر عملیاتی نشده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه خاطرنشان کرد: با این وضع چاره‌ای جز این وجود ندارد که در جلسه بعدی ستاد تنظیم بازار، این موضوع مطرح و جلوی صادرات این محصول گرفته شود.

بنابراین بحث ممنوعیت صادرات تخم مرغ تا تعدیل در بازار این محصول عملیاتی خواهد شد.

 برخورد با گران فروشان
عباس تابش درباره قیمت فروش تخم مرغ در فروشگاه‌ها، افزود:قیمت تخم مرغ شانه‌ای با دو کیلوگرم وزن حدود ۲۰ هزار تومان است و همچنین بسته بندی شده آن حدود ۲۲ هزار تومان است و نباید بالاتر از این فروخته شود.

بنابراین اگر قیمتی در بازار بالاتر از این قیمت است، بازرسین مختلف اعم از اصناف، تعزیرات، دادستان، بسیج اصناف با تخلفات برخورد خواهند کرد و به صورت ویژه از طریق سامانه ۱۲۴ به ما کمک خواهد شد.

مردم تخلفات را گزارش کنند
به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان با اشاره به بازدید سرزده امروز خود از فروشگاه‌ها، گفت:متاسفانه در بعضی از فروشگاه‌های محلی شاهد ارائه قیمت‌های غیر قابل باور بودیم که در هیچ جای شهر همچین قیمت‌هایی وجود نداشت.

از مردم درخواست می‌کنم در فروشگاه‌های محلی اگر این قیمت‌های بالا را مشاهده کردند حتما گزارش کنند تا بتوانیم با حضور بازرسین در این محل‌ها که اغلب آدرس‌های نامعلومی برای بازرسین هستند و خودشان را دور از بازرسین می‌بینند، با آن‌ها برخورد شود.

کد خبر: ۲۶٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha