۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
هیچ کارخانه‌ای در کشور نباید تعطیل شود
رئیس قوه قضائیه:

هیچ کارخانه‌ای در کشور نباید تعطیل شود

حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: حفظ اشتغال و رونق تولید و جهش تولید در دستور کار قوه قضاییه است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به مساله حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: هیچ کارگاهی و کارخانه‌ای در کشور نباید کارش دچار توقف و تعطیلی شود و از هیچ کوششی نباید دریغ کرد؛ همکاران ما همچنان که در سال ۹۸ با موفقیت کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را از تعطیلی حفظ کردند با همین قوت در سال جاری نیز باید کار را دنبال کنند و هیچ کارگاه و کارخانه‌ای را اجازه ندهند، تعطیل شود.

وی گفت: حفظ اشتغال و رونق تولید و جهش تولید در دستورکار قوه قضاییه است و نسبت به همه بخش‌های کشور باید این گونه باشد، اما در دستگاه قضایی کار باید توسط بخش‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دادستان‌های سراسر کشور و بخش‌هایی قضاوت و نظارت انجام گیرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ان شاءالله در سال جاری نیز با کمک دستگاه قضایی و دولتمردان و مسئولان در این میدان، مساعدت کنند که هیچ کارخانه و کارگاهی تعطیل نشود و رونق تولید با تمام وجود این اقدام دنبال شود.

رئیسی در ادامه به وضعیت قیمت‌ها و بازار و حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: شرایط واقعا قابل تحمل برای مردم نیست و نیاز است پیگیری جدی از طرف تمامی دستگاه‌ها و مسئولان مختلف صورت گیرد.

وی گفت: ما در دستگاه قضایی آماده همکاری هستیم و مسئولان محترم بدانند وضعیت و شرایط فعلی می‌طلبد که کار انقلابی و جهادی در این حوزه صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: چند سال است مساله مسکن مورد بی توجهی قرار گرفته است و اکنون که اقداماتی انجام می‌شود باید این اقدامات شکلی جهشی داشته باشد که مشکل مردم را مرتفع کند و گرفتاری‌های مردم را بکاهد.

رئیسی در ادامه به شرایط و وضعیتی که امریکایی‌ها و همدستانشان در کشورهای اروپایی به وجود آورده اند، اشاره کرد و گفت: حقوق بشر امریکایی اکنون برای همه مردم عالم روشن شده است که چه حقوق بشری است؟ حقوق بشر امریکایی هم برای مردم امریکا و هم برای مردم مغرب زمین و اروپا روشن شده است و هم ملت‌های عالم و مستضعف روشن شده است، نظام استکباری چگونه حقوق انسان را ضایع می‌کند و چگونه حق حیات و آزادی را و حق عدالتخواهی و حق خواهی را در نطفه خفه می‌کند و مردم را چگونه دچار اذیت می‌کند و قتل و غارت و کشتار راه می‌اندازد.

وی افزود: سه کشور اروپایی هم که پیشنهاد می‌دهند به عنوان یک قطعنامه آژانس شورای حکام؛ ما این سه کشور را خوب می‌شناسیم و این سه کشور همان‌هایی هستند که بعد از شهادت شهید قاسم سلیمانی از امریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار حمایت کردند و اکنون نیز آمده اند پیشنهاد می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید به امریکایی‌ها بی اعتماد بود همچنان که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که به اروپا هم نمی‌شود اعتماد کرد و امریکا و به اروپایی‌ها به هیچ عنوان نباید اعتماد کرد و آن چه که امروز باید مورد اعتماد ما قرار گیرد، داشته‌های بزرگ ملت ایران است.

 حفظ سلامت دستگاه قضا یک الزام و ضرورت است
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: مساله رسیدگی به مفاسد اقتصادی یک امر مقطعی، تشریفاتی و اعلانی نیست، یک امر واقعی است که با قوت باید ادامه پیدا کند، این امر سلامت نظام اداری را تضمین می‌کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: بدون تردید مبارزه با فساد اقتصادی لازمه اش سلامت درون دستگاه قضایی است، ارتقا سلامت درون دستگاه قضایی و حفظ سلامت دستگاه قضایی یک الزام است و به هیچ عنوان نباید از این امر غفلت کرد و همکاران و کارکنان و کارمندان و قضات شریف دستگاه قضایی باید بدانند که هر گونه ناسلامتی در دستگاه قضایی باید برچیده شود.

وی افزود: حفظ سلامت دستگاه عدلیه و دستگاه قضایی یک الزام و یک ضرورت است اگر ما بخواهیم مبارزه با فساد ما موفقیت آمیز باشد لازمه اش آن است که در درون، سلامت اداری و سلامت سازمانی در دستگاه قضایی کاملا حفظ و تضمین شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه به مساله تاکید مقام معظم رهبری به مردم و گزارشگران فساد و اعلان کنندگان فساد و ناهیان منکر اشاره کرد و گفت: ناهیان از منکر باید بدانند که نظام حقوقی کشور پشتیبان آنهاست و ما بخشنامه‌ای در سال گذشته به عنوان حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها و سازوکار حقوقی و قانونی حمایت از مردم و گزارشگران را در این دستورالعمل پیش بینی کردیم یعنی کاملا ساختار حقوقی و مبتنی بر قانون تهیه و ابلاغ شد و تاکید من به همکاران آن است این دستورالعمل را مورد عنایت قرار دهند؛ این دستورالعمل مستند به قانون است.

وی افزود: گزارشگران فساد و ناهیان از منکر حقیقتا مورد حمایت قرار گیرند و احساس کنند به لحاظ حقوقی و قضایی مجموعه دستگاه قضا حامی آنهاست و اگر اعلام می‌کنند در جایی فساد وجود دارد و نهی از منکر می‌کنند، ناهی از منکر و گزارشگر فساد مورد حمایت حقوقی و قضایی در دستگاه است و هیچ کس نباید متعرض شود و آن‌ها باید مورد حمایت و پیگیری قرار بگیرند.

کد خبر: ۲۶٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha