۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
۲۰ درصد از سه میلیارد دلار هزینه واردات نهاده های دامی به دست مصرف کننده می رسد
نماینده مردم گناباد و بجستان:

۲۰ درصد از سه میلیارد دلار هزینه واردات نهاده های دامی به دست مصرف کننده می رسد

مشهد- نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ۱۵ تا ۲۰ درصد از سه میلیارد دلار هزینه‌ای که صرف واردات نهاده دامی در کشور می‌شود به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی محمد صفایی اظهار کرد: در این راستا تفویض اختیارات در این بخش به مدیران استان‌ها می‌تواند در حل مشکل بسیار موثر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات تامین ارز برای صادرکنندگان و تامین مواد اولیه بخش تولید ادامه داد: مجلس در این دوره تلاش می‌کند اراده برای تامین ارز از خارج کشور را در دولت ایجاد کند.

این نماینده مجلس تمرکززدایی در اختیارات را از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و گفت: ضروری است برخی اختیارات برای رونق تولید به مدیران استانی تفویض شود.

وی افزود: هم چنین صفایی بیان کرد: ایران در حال ورود به عرصه جدیدی در اقتصاد است و باید کشور را با صادرات غیرنفتی اداره کرد.

وی با اشاره به این موضوع که ۶۰ سال بود که با تمرکز افراطی نفت می فروختیم و این باعث ایجاد فاصله بین ملت و دولت شد ادامه داد: اما کسانی که نگاه آرمانی و ملی دارند، می‌خواهند کشور بدون درآمد نفتی اداره شود.

وی با تاکید بر صرف منابع بانکی برای رونق تولید گفت: پارسال کل منابع بانکی خراسان رضوی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بود که باید بیشتر در زمینه تامین منابع مالی بخش تولید صرف شود.

صفایی با اشاره به سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر سهم اعظم بخش تولید در تامین مالیات افزود: به گفته آقای نوبخت ۳۲ درصد از منابع مالی کشور از محل مالیات تامین می‌شود که ۸۰ درصد از این مبلغ توسط تولیدکنندگان پرداخت می‌گردد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ادامه داد: دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد اما یک جوان برای خانه‌دار شدن باید یک پروسه ۵۰ ساله را طی کند.

کد خبر: ۲۶٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha