۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
افتتاح مرکز نوآوری چین برای آشنایی کودکان با فناوریهای نوین
روزنه ای به سوی جهان فردا

افتتاح مرکز نوآوری چین برای آشنایی کودکان با فناوریهای نوین

با توجه به اینکه فناوری های نوین در حال توسعه هستند؛ از این رو کشورها به منظور آشنایی کودکان با این نوآوریها باید نمایشگاه ها و مراکز فناوری بیشتری را ایجاد کنند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «شاین» نوشت: ژانگ ژیانگ انگ در کشور چین به نخستین منطقه ای تبدیل شده که سفر علمی را برای کودکان به تصویر می کشد. این مرکز با  ۱۵ موزه، امکانات علمی و مراکز تحقیقاتی، یک مسیر توریستی علمی برای کودکان طراحی کرده است. به این امید که دریچه ای کوچک برای آشنایی کودکان با علم فراهم کند و دانشمندان جوان را پرورش دهد.

اولین توقفگاه غرفه هوش مصنوعی ژانگ ژیانگ انگ است که به پارک آینده نیز معروف است. این ساختمان دارای فضای داخلی ۵ هزار  متر مربع است که بیش از ۲۰۰ نمایشگاه از بیش از ۷۰ شرکت در شانگهای محصولات شان را در بخش تولید هوشمند، مراقبت های بهداشتی هوشمند و شهر هوشمند به نمایش گذاشته اند. فضای بیرونی، شامل ۲۰ هزار متر مربع، یک منطقه آزمایشی است که امکانات در زمینه نوآوری و فناوریهای پیشرفته از جمله رانندگی خودران را فراهم می کند.

این مسیر همچنین شامل جت و هواپیماهای موسسه طراحی و تحقیقات هواپیما کوماک شانگهای است، جایی که اولین هواپیمای مسافربری باریک پیکر داخلی C۹۱۹ در چین توسعه یافته و جت ساخت داخل ARJ۲۱ و پروژه Sino-Russian CR۹۲۹ (پروژه مشترک روسیه و چین) طراحی و ساخته شده است.

در ادامه، در موسسه تحقیق و طراحی کشتی بازرگانی شانگهای، کودکان از طریق نمایش نقشه هولوگرافیک و تجربه شبیه سازی، با صنایع کشتی سازی این کشور آشنا می شوند. در بخش دیگر، موزه طب سنتی چین شانگهای،  کودکان را با فرهنگ و تاریخچه این علم و نقش طب سنتی چینی در داروهای امروزی، از جمله درمان کووید ۱۹ آشنا می کند.  همچنین مرکز ابر رایانه شانگهای یک موزه علوم و فناوری افتتاح کرده است که در آن کودکان می توانند با پیشرفت ۸۰ ساله رایانه ها آشنا شوند.

گفتنی است سال گذشته، مرکز ابر رایانه های شانگهای «Magic Cube III» را معرفی کرد. یک ابر رایانه با سرعت پردازش ۳.۳ پتا فلاپس (petaflops) است. پتا فلاپس مقیاسی برای سنجش کارایی پردازشگر رایانه ها است به طوری که هر پتافلاپس معادل ۱۰ به توان ۱۵ عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه است. این درحالی است که «Magic Cube III» به دانشمندان و مهندسان در سراسر کشور کمک کرده است تا راه حل هایی برای معماها در علوم زندگی، تغییرات آب و هوا، آزمایش ژن و طراحی هواپیما بیابند.

کد خبر: ۲۶٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha