۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
شستا سه واحد دامداری ۶۰۰۰ راسی در استان همدان اجرا می کند
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان:

شستا سه واحد دامداری ۶۰۰۰ راسی در استان همدان اجرا می کند

همدان - خدارحمی، مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) سه واحد دامداری ۶۰۰۰ راسی در شهرستان های درگزین، ملایر و شهر قهاوند اجرا می کند

علی خدا رحمی در گفتگو با بازار به وجود پنج کشتارگاه صنعتی دام در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه این کشتارگاه‌ها روزانه ۲۰۰ دام سبک و ۸۰ دام سنگین کشتار می‌کنند، ادامه داد: همچنین دو کشتارگاه غیر صنعتی در استان همدان فعالیت دارد.

وی به طرح‌های در حال اجرا اشاره کرد و با بیان اینکه طرح DHI یا بهبود مدیریت گله گاو شیری در دست اجرا است، افزود: انگیزه اجرای این طرح کمک به تسهیل امور، تصمیم‌گیری مدیریت بهبود، سلامت جامعه و افزایش درآمد گله‌های شیری است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به طرح هویت گذاری دام پرداخت افزود: براساس دستور العمل حمل و نگهداری دام، تمامی مالکان دام موظفند  دام خود را پلاک کوبی کرده و مشخصات را وارد سامانه کنند.

۷۱ هزار و ۲۳۴ رأس دام در استان همدان پلاک کوبی شده است
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۱۲ هزار رأس دام در استان همدان پلاک کوبی شد ، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری  تاکنون ۷۱ هزار و ۲۳۴ رأس دام در استان همدان پلاک کوبی شده است.

خدا رحمی در ادامه به پروژه‌های بخش دام اشاره کرد و با بیان اینکه قرارداد اجرای سه پروژه با شرکت شستا بسته شده است، افزود: یک دامداری شش هزار راسی در شهرستان درگزین، یک دامداری شش هزار راسی در شهرستان ملایر و یک دامداری شش هزار راسی در شهر قهاوند اجرا خواهد شد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان به ارائه آمار تعداد دام سبک و سنگین استان همدان پرداخت و با بیان اینکه در استان همدان ۱۹ هزار و ۲۰۰ رأس دام سنگین اصیل وجود دارد، اظهار کرد: ۳۱۹ هزار و ۲۷۶ رأس دام دو رگه در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۴۶ هزار و ۳۱۰ رأس دام بومی در استان همدان ادامه داد: یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۷۷ رأس گوسفند و بره و ۱۰۸ هزار رأس بز و بزغاله در استان همدان وجود دارد.

کد خبر: ۲۶٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha