۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
«رسالت» اولین بانک بدون شعبه ایران در ۱۴۰۰/ رشد ۳۰ درصدی سپرده گذاری بدون سود
مدیرعامل بانک در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

«رسالت» اولین بانک بدون شعبه ایران در ۱۴۰۰/ رشد ۳۰ درصدی سپرده گذاری بدون سود

حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: استقبال مردم در سپرده گذاری بدون سود در این بانک باعث شده است تا سالانه شاهد رشد بین ۲۵ تا ۳۰ درصد سپرده گذاری دربانک قرض الحسنه باشیم.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در گفتگو با «بازار» درباره میزان رشد سپرده گذاری بانک قرض الحسنه، اظهار داشت: این بانک، بانکی است که نه به سپرده گذار سود می دهد و نه سودی از وام گیرنده می گیرد در چنین شرایطی خیلی ها با عمل به امر خدا پسندانه قرض الحسنه، بخشی از سرمایه های خود را در بانک سپرده گذاری می کنند که این منابع در قالب وام قرض الحسنه بدون سود در اختیار نیازمندان واقعی قرار می گیرد.

وی افزود: رشد سپرده گذاری در بانک قرض الحسنه رسالت بالاست تاجایی که سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش سپرده گذاری در این بانک مشاهده می شود این رشد سپرده گذاری باعث شده است تا این بانک در بین بانک های کشور رتبه هفتم را از حیث تعداد تراکنش از آن خود کند.


سهامداران و سپرده گذاران با هدف کسب سود در این بانک حضور ندارند
حسین زاده در ادامه ضمن اعلام دیجیتالی شدن تمام خدمات این بانک و حذف شعب فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: بانکداری قرض‌الحسنه خرد و اجتماعی و بانکداری شرعی، آسان و ارزان دو شعار اصلی بانک قرض الحسنه رسالت است، بنابراین هدف شعار قرض‌الحسنه خرد و اجتماعی، توسعه و گسترش موضوع بانکداری خرد و در قالب قرض‌الحسنه بوده که سهامداران و سپرده‌گذاران برای تحقق این شعار با هدف کسب سود در بانک حضور ندارند.
وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه رسالت با دو رویکرد بانکداری اجتماعی و بانکداری دیجیتال تلاش می‌کند تا زمینه‌های دست‌یابی به خدمات را به صورت غیر حضوری فراهم کند، گفت: یکی از نیازهای بانک‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان شناخت آنهاست. در این راستا بانک قرض‌الحسنه رسالت پروژه‌ای را با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی از دو سال قبل آغاز کرد که حدود شش هزار ساعت عملیات و پیاده‌سازی آن به طول انجامید. این پروژه‌ که کانون همیاری اجتماعی نام دارد برای سهولت دسترسی به  خدمات غیر حضوری بانک قرض الحسنه رسالت تعریف شده است. مشتریان با ایجاد و یا عضویت در این کانون‌ها می‌توانند فرایندهای دریافت خدمات مستقیم، سریع و ساده‌تر کنند.
به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت هم‌ اکنون ۱۸ هزار کانون همیاری اجتماعی ایجاد شده است که هر کدام از آنها حداقل ۱۰ عضو دارند اما اگر تعداد کانون‌ها را با در نظر گرفتن تعداد اعضای زیر ۱۰ نفر محاسبه کنیم، ۲۴ هزار کانون کانون همیاری اجتماعی شکل گرفته است که به طور میانگین ۲۳۰ عضو دارند.
 

۱۴۰۰؛ پایان شعبه داری بانک
حسین زاده تاکید کرد: بانک قرض‌الحسنه رسالت توانسته است عملیات‌های بانکی از جمله افتتاح حساب و دریافت تسهیلات را به صورت غیرحضوری ارائه کند. در سال ۹۸، ۷۰۰ هزار فرقه وام قرض‌الحسنه با میانگین ۱۶ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که با شروع کرونا در اسفندماه تمامی مراحل دریافت ۹۰ درصد از تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام شد. معوقات بانک نیز در این سال زیر ۱.۵ درصد بوده است. با این توصیف وارد حوزه بانکداری دیجیتال و اجتماعی شده‌ایم و با توجه به بازخوردهایی که از مشتریان دریافت می‌کنیم در حال بهبود فرایندها هستیم.
او با اشاره به اینکه برنامه بانک قرض الحسنه رسالت تا افق، ۱۴۰۰ بانکداری بدون شعبه است، ادامه داد: در سال  ۱۴۰۰ همچنان شعبی از بانک رسالت وجود خواهند داشت اما این شعب در حال خدمت‌رسانی به مشتریان هستند تا آنها را با نحوه استفاده از کانال‌های بانکداری دیجیتال و بانکداری الکترونیک آشنا سازند.

کد خبر: ۲۶٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha