۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
رهاسازی بیش از ۴۲ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در آب‌های گلستان
معاون شیلات گلستان خبرداد:

رهاسازی بیش از ۴۲ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در آب‌های گلستان

گرگان- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت: بعد از گذشت یک ماه از آغاز رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در آب‌های استان، بیش از ۴۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپور و کلمه در رودخانه‌ها رهاسازی شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحایی اظهار کرد: تاکنون و بعد از گذشت قریب به یک ماه از آغاز زمان رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در آب‌های استان، بیش از ۴۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپور و کلمه در رودخانه‌های گرگان رود و قره‌سو رهاسازی شد.

وی افزود: از این میزان ۲۱ میلیون ۸۳۱ هزار قطعه بچه ماهی، تولید مرکز بازسازی ذخایر سیجوال و ۲۰ میلیون ۲۰۰ هزار قطعه تولید مرکز بازسازی ذخایر سد وشمگیر بوده است.

یحیایی با اشاره به تفکیک گونه‌های بچه ماهیان رهاسازی شده در رودخانه‌های استان بیان کرد: تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه بچه ماهی کلمه و ۲۲ میلیون و ۸۰۴ هزار قطعه بچه ماهی کپور، دو گونه ماهی استخوانی هستند که رهاسازی شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در پایان اظهار کرد: امید است با افزایش ضریب برگشت شیلاتی ماهیان رهاسازی شده، شاهد بهبود ذخایر آبزی استان و همچنین حداکثر محصول قابل‌برداشت از دریا باشیم.

گفتنی است پیش‌بینی می‌شود رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه‌های استان به مدت یک ماه دیگر ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۲۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha