۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی صنعت گردشگری در مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی صنعت گردشگری در مازندران

محمودآباد- فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری طی یک دهه اخیر در حوزه گردشگری استان انجام شده است.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های فراوان در حوزه گردشگری و افزایش میل و رغبت برای سرمایه گذاری در این حوزه اظهار داشت: در یک دهه اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان اقامت مسافران و گردشگری در استان رشد یافته است، افزود: در حال حاضر ۱۹۰ واحد بومگردی در استان فعالیت دارد و ظرفیت های اقامت گردشگری نیز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با اظهار اینکه متقاضیان و سرمایه گذارانی برای ایجاد اتوبوس دریایی و گردشگری در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: دو نفر از سرمایه گذاران نیازمند تسهیلات نیستند اما با توجه به محدودیت های و موانعی ناشی از تحریم برای ورود تجهیزات با مشکلاتی مواجه شدیم.

فرزانه شمار مجوزه های صادر شده برای اسکله های دریایی در استان را ۱۶۵ مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۱۴۳ مورد مجوز بدون نام است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران شمار طرح های نیمه کاره حوزه گردشگری در استان را ۲۰۳ پروژه برشمرد و گفت: برای این طرح ها بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۶٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha