۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
هشتمین منطقه آزاد عملیاتی شد
با امضای تفاهمنامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری با وزارت راه؛

هشتمین منطقه آزاد عملیاتی شد

هشتمین منطقه آزاد تجاری کشور با امضای تفاهمنامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری با وزارت راه، در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی، عملیاتی شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای آقایان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق ازاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی رسید، دو دستگاه متعهد شدند از همه ظرفیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی که در فضایی به مساحت ۱۵۰۰ هکتار و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است در جهت تبدیل این منطقه به قطب اول حمل و نقل بار منطقه استفاده کنند.

جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی و بخصوص سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور، توسعه تجارت، انتقال فناوری روز جهانی و بخصوص توسعه شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد اشتغال مولد و توسعه پایدار در منطقه با تاکید بر توسعه ترانزیت بارو کالا در منطقه از مفاد این تفاهمنامه دوجانبه است.

فاز پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی با مساحت ۲۴۰ هکتار در محدوده جنوب شرقی شهر فرودگاهی امام برای توسعه این منطقه در نظر گرفته شده است و ۸۷ هکتار از فضای منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی به بخش لجستیک و تولید شامل انبارداری، پخش، بسته بندی، مونتاژ، تولید در رده صنایع سبک با رازش افزوده بالا و با رویکرد صادارتی و دانش محور تخصیص یافته است.

پهنه‌های اداری تجاری به وسعت ۴۰ هکتار، پهنه صنایع خلاق فرهنگی هنری به وسعت ۷ هکتار و پهنه فناوری‌های برتر شامل فناوری‌های زیستی، پلیمری، برق و الکترونیک، اطلاعات و ارتباطات، ماشین آلات پیشرفته، داروهای پیشرفته و تجهیزات پزشکی در مساحتی به وسعت ۲۸ هکتار از دیگر بخش‌های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی است.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود شهر فرودگاهی و برخورداری از تمام اختیارات قانونی مناطق آزاد در اعطای مزایا و مشوق‌های اقتصادی به سرمایه گذاران و فعالان تجاری و اقتصادی کشور از جمله دلایل ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهر فرودگاهیا مام خمینی عنوان شده است.

بهره مندی از پنجره واحد خدمات توسعه کسب و کار، اولین منطقه آزاد مبتنی بر اقتصاد حمل و نقل هوایی در مجاورت شهر تهران، دسترسی به اراضی وسیع و بدون معارض با برخورداری از تاسیسات زیربنایی، مجاورت با مرکز بازار ایران، اتصال به شبکه جامع حمل و نقل ترکیبی شامل هوایی، ریلی و جاده ای، اتصال به کریدور بین المللی شمال - جنوب و شرق - غرب، اتصال به بنادر جنوبی و شمالی کشور، اتصال به شبکه قطار شهری تهران و در آینده اتصال به قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان از جاذبه‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی است.

کد خبر: ۲۶٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha