۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها در تهران سنخیتی با حداقل دستمزد ندارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها در تهران سنخیتی با حداقل دستمزد ندارد

عسگری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است صدور مجوز برای افزایش اجاره‌بها تا ۲۵ درصد در تهران، تناسبی با شرایط اقتصادی کشور، حقوق و حداقل دستمزد ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره صحبت های رئیس جمهور مبنی بر اینکه افزایش اجاره‌بها در تهران بیش از ۲۵ درصد ممنوع است، گفت: آنچه در بازار مسکن و اجاره بها در ماه های اخیر رخ داده غیرطبیعی است بنابراین دولت و حاکمیت باید به موضوع ورود کرده و به التهابات موجود خاتمه دهند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با برنامه ریزی مدون به دنبال تنظیم بازار مسکن باشد، افزود: صدور مجوز برای افزایش اجاره‌بها تا ۲۵ درصد در تهران، با شرایط اقتصادی کشور، حقوق و حداقل دستمزد تناسبی ندارد.

دولت در سال های اخیر برنامه‌ای برای تولید مسکن نداشت
عسگری با اشاره به راهکارهای موردنیاز برای کاهش قیمت مسکن، اظهار کرد: ساماندهی بازار مسکن در گرو تعادل عرضه و تقاضا است از آنجایی که دولت در سال های اخیر برنامه‌ای برای تولید مسکن نداشته و پروژه هایی که پیش از این نیز در دست ساخت بود را جدی پیگیری نکرد، عرضه مسکن به بازار کاهش یافت و این امر به افزایش قیمت و التهاب بازار دامن زد.

اخذ مالیات از خانه های خالی انگیزه‌ای برای عرضه مسکن بازار
وی افزایش قیمت مصالح را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر گرانی مسکن در سال های اخیر برشمرد و ادامه داد: علیرغم اینکه مصالحی مانند آهن، فولاد و... در داخل تولید می شود و  قیمت‌ها با رشد نرخ ارز ارتباطی ندارد اما بهای مصالح ساختمانی در ماه‌های گذشته افزایش چشم گیری داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اعمال مالیات برخانه های خالی انگیزه‌ای برای عرضه مسکن به بازار است در صورت تحقق این مهم می توان از مالیات دریافتی برای تولید و ساخت مسکن جدید استفاده کرد.

کد خبر: ۲۶٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha