۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
افزایش نرخ اجاره بها در تهران بیشتر از ۲۵ درصد ممنوع/ موجران از فردا ملزم به اجرای مصوبه دولت هستند
رئیس جمهوری ابلاغ کرد

افزایش نرخ اجاره بها در تهران بیشتر از ۲۵ درصد ممنوع/ موجران از فردا ملزم به اجرای مصوبه دولت هستند

رئیس‌جمهور از ممنوعیت افزایش نرخ اجاره ‌بهای مسکن در تهران بیش از ۲۵ درصد خبر داد و گفت:نرخ اجاره بها در کلانشهرها ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد نسبت به سال قبل نمی تواند بیشتر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی از ممنوعیت افزایش نرخ اجاره ‌بهای مسکن در تهران بیشتر از ۲۵ درصد خبر داد که این برنامه برای برخی مناطق متفاوت خواهد بود.

روحانی با اشاره به برنامه کمک به مستأجران، اظهار کرد: امروز اعلام کردیم وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور طرح‌هایی را برای مسئله مسکن ارائه دهند تا در صورت لزوم تصویب شود. به این ترتیب زمین ارزان تر و مصالح ارزان در اختیار سازنده قرار گرفته و تشریفات شهرداری به حداقل خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مورد اجاره‌بها نیز چنانچه قرارداد اجاره‌ای بین موجر و مستاجر نوشته و امضا نشده، اجاره بها در تهران نسبت به سال قبل ۲۵ درصد بالاتر، در کلان شهرها ۲۰ درصد و در سایر شهرها هم بالاتر از ۱۵ درصد نمی تواند باشد. رعایت این امر از فردا الزامی است و شرایط مذکور تا زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند پابرجاست.

قرار بود ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد وزارت راه درباره پرداخت وام ودیعه مسکن را بررسی و نظر خود را اعلام کند که ظاهرا هنوز بنا به دلیل مخالفت های بانک مرکزی تصویب نشده است.

کد خبر: ۲۶٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ازاده IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      1 0
      مستاجر بیکاره از کجا بدونه قرارداد سال پیش چقدر بوده باید نظارت به صورت کامل صورت بگیره تا هیچ کسی چه مالک و چه دفتر املاک از قانون جدید تخلف نکنند