۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
توسعه صنعت لبنی مستلزم تدوین استراتژی است
معاون امور صنایع وزارت صمت:

توسعه صنعت لبنی مستلزم تدوین استراتژی است

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست هم اندیشی با انجمن صنایع لبنی ایران و برخی از تولیدکنندگان شاخص این بخش از تدوین چشم انداز توسعه صنعت لبنی با محوریت خوداتکایی صنعتی از سوی تشکل های تخصصی این بخش با همکاری دستگاه های مرتبط خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در این نشست با اشاره به ظرفیت اسمی تولید ۱۲ میلیون تن محصولات لبنی در کشور، گفت: با توجه به ظرفیت اسمی که در این حوزه وجود دارد و سهم ۲درصدی این صنعت از اشتغال صنعتی ضروری است انجمن صنایع لبنی با بررسی وضعیت این صنعت طی در ۱۰ سال اخیر، برنامه ای عملیاتی با دورنمایی از توسعه این صنعت طراحی کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی محصولات لبنی در سراسر کشور دارای پروانه بهره برداری هستند و علاوه براین، تعداد زیادی واحدهای صنفی تولیدی در این بخش مشغول به کار می باشند.

توسعه صنعت لبنی مستلزم تدوین استراتژی است
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه صنایع و صنوف تولیدی که در این صنعت فعالیت می کنند، باید هماهنگ با چشم انداز این صنعت برنامه ریزی نمایند، خاطر نشان کرد: توسعه صنعت لبنی مستلزم تدوین این استراتژی است و دولتمردان نیز متناسب با این برنامه، در راستای حمایت تعرفه ای، تنظیم قیمت ها و...برنامه ریزی خواهند کرد.

صادقی نیارکی دراین نشست تخصصی برنامه ریزی برای تولیدکنندگان کوچک، متوسط و بزرگ را نیز مستلزم تدوین این استراتژی برشمرد و افزود: صیانت از واحدهای کوچک ومتوسط وسطح بندی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز همه تولیدکنندگان نیازمند وجود برنامه ای راهبردی از این صنعت و تبیین استراتژی مبتنی برای توسعه و یا سیاست انقباضی و اشباع است.

وی سیاست خوداتکایی صنعتی در زنجیره ارزش محصولات لبنی را از دیگر رویکردهای این بخش توصیف کرد و خواستار اعلام میزان دقیق ظرفیت و پتانسیل های موجود در این بخش متناسب با مصرف روزانه شد.

در این نشست که نمایندگانی از وزارت جهادکشاورزی، کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بانک مرکزی نیز حضور داشتند نکاتی در حوزه سیاستگذاری در بخش تنظیم بازار و نحوه قیمتگذاری در این بخش ارائه کردند.

اعضا انجمن صنایع لبنی نیز با تشریح مهمترین چالش های و دغدغه های این بخش از تدوین برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای این بخش استقبال کرده و مقررشد با بررسی مستندات دوره های مختلف طی ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی پیشنهادهای راهبردی برای بهبود وضعیت این صنعت ارائه نمایند.

کد خبر: ۲۶٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha