۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
طرح توسعه کشت و صنعت در حال انجام است/ سازمان بازرسی تخلفات مدیران کشت و صنعت را پیگیری کند
رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان در گفتگو با بازار:

طرح توسعه کشت و صنعت در حال انجام است/ سازمان بازرسی تخلفات مدیران کشت و صنعت را پیگیری کند

اردبیل - رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان گفت: طرح توسعه کشت و صنعت مغان در قالب ۲۲ پروژه در حال اجراست تا با یک هدف‌گذاری میان‌مدت زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را در این بنگاه اقتصادی فراهم کند.

عادله جواد زاده؛ بازار: یونس ژائله در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مردادماه سال ۹۷ کشت و صنعت مغان بر اساس آگهی مزایده به فروش گذاشته شد تا بر اساس تصویب هیئت واگذاری به مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خریداری و سرمایه‌گذاری در این مجموعه را آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۵۲ تا ۹۷ این شرکت به‌صورت دولتی اداره می‌شد که نه‌تنها ازلحاظ درآمدی زیان‌ده بود در نگهداری و فعالیت این بنگاه اقتصادی نیز یک وضعیت اسفناکی را شاهد بودیم که تمامی مستندات آن نیز موجود است.

رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان افزود: کشت و صنعت با ۷۰ هزار هکتار در سال ۵۲ تحویل مدیریت مجموعه شد ولی زمانی که مدیریت آن را عهده‌دار شدیم به کمتر از ۲۷ هزار هکتار کاهش‌یافته بود و در کنار این کاهش اراضی عمده کارخانه‌های کشت و صنعت نیز یا تعطیل‌شده بود و یا به وضعیت استهلاک دچار گشته بود.

ژائله بیان کرد: بخش خصوصی در یک و نیم سال اخیر فعالیت خوبی را در همه حوزه‌ها نشان داد به‌طوری‌که ما ۵۰۰ نفر نیروی رسمی و یک هزار و ۴۵۰ نفر نیروی پیمانکاری کشت و صنعت را به بیش از دو هزار و ۸۵۰ نفر افزایش دادیم تا نیروهای کشت و صنعت باثبات کاری و امنیت روانی بیشتر در این مجموعه فعالیت کنند.

وی کشت و صنعت را شاگرداول کشور در حوزه کارآفرینی و حمایت از نیروی کار متعهد و پاک دست در سطح ملی توصیف کرد و گفت: تمام نیروهای فعال در این مجموعه در کنار دریافت حقوق به‌موقع از تمام مزایا و امکانات رفاهی مناسب برخوردارند و همه گونه حمایت از این نیروها انجام می‌شود.

ثبت ۶۰۰ میلیارد ریال سودآوری برای کشت و صنعت مغان
رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان از تزریق ۶۸۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: ۴۸۰ میلیارد تومان نیز سرمایه ثابت در این مدت به کشت و صنعت مغان تزریق‌شده تا بخش‌های مختلف این بنگاه اقتصادی فعال شود.

ژائله به سوء مدیریت‌ها در سال‌های گذشته و ناکارآمدی این مجموعه به دلایل مختلف اشاره کرد و گفت: در این ‌یک و نیم سال و برای اولین بار کشت و صنعت مغان به مرحله سوددهی رسیده و ۶۰۰ میلیارد ریال سودآوری در این مجموعه را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار افزایش تولید و تقویت ارزش‌افزوده در این مجموعه سعی کردیم به‌صورت شفاف عملکردمان را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهیم و تعهدی جز توسعه و پیشرفت این مجموعه و منطقه مغان نداشتیم.

رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان طرح توسعه کشت و صنعت را در قالب ۲۲ پروژه و افزایش اشتغال تا ۱۰ هزار نفر برای جوانان جویای کار در مغان یادآور شد و بیان کرد: هدف ما جز ایجاد فرصت اشتغال و ارتقای توان اقتصادی منطقه مغان نبوده و بر این باوریم بخش خصوصی در کنار مجموعه‌های دولتی می‌تواند بستر تحول همه‌جانبه را در کشور در همه حوزه‌ها به وجود آورد.

ژائله افزود: در یک کار ترکیبی درصدد توسعه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی به‌ویژه تقویت زنجیره صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه باارزش افزوده بیشتر هستیم تا با جلوگیری از خام‌فروشی به ارزش‌افزوده محصولات تولیدشده کمک کنیم.

وی از افتتاح کارخانه رب، کنسروسازی و تولید روغن‌زیتون خبر داد و گفت: در کنار احداث این کارخانه‌ها که بخشی از دستگاه‌های آن از کشورهای اروپایی در حال حمل به کشت و صنعت مغان است، سعی‌ می‌کنیم تا بزرگ‌ترین خط سورتینگ میوه را در این کارخانه راه‌اندازی کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان تصریح کرد: همه این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد تحول در کشت و صنعت مغان است اما عده‌ای که دستشان از منافع و فرصت‌طلبی‌ها در کشت و صنعت کوتاه شده به دنبال جوسازی‌های کاذب و گاه هیجانی در منطقه علیه مدیریت این مجموعه هستند.

جلوی تاراج و چپاول کشت و صنعت را بااقتدار گرفتیم
رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان جوسازی‌ علیه این بنگاه اقتصادی را حاصل برخی از کج‌فهمی‌ها و زدوبندهای قبلی اعلام کرد و گفت: سال ۹۵ در کشت و صنعت مدیری را سرکار آوردند که به ارزش ۱۶ میلیارد تومان شکر فروخته و بعد از پنج سال هنوز پول آن برگشت نخورده است.

ژائله این زدوبندها را نتیجه مدیریت غلط و سیاسی در کشت و صنعت مغان خواند و بیان کرد: میلیاردها تومان منافع مردم و منطقه در این بنگاه اقتصادی به تاراج رفته و انتظار می‌رود سازمان بازرسی برای شفاف‌سازی این تخلفات آشکار ورود پیدا کند تا شبکه درهم‌تنیده فساد اقتصادی در این مجموعه رو شود.

وی ادامه داد: همین مدیریت با پرداخت‌های هنگفت به پیمانکار کمترین حقوق را به پرسنل و کارگران پرداخت می‌کردند و با یک زدوبند کاملاً مشخص سعی می‌کردند تا از این محل نیز منتفع شوند که با واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی دست چنین افراد سودجو از منافع این بنگاه اقتصادی کوتاه شده و از همین روی جوسازی‌های متعددی را علیه کشت و صنعت انجام می‌دهند.

رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان تصریح کرد: عده‌ای با اطلاعات غلط و رفتار احساسی سعی می‌کنند تا به‌گونه‌ای القا کنند که کشت و صنعت به‌ناحق واگذارشده درحالی‌که امروز بخش خصوصی در کنار دولت یک نظام یکپارچه‌ای را در تحول اقتصادی به وجود آورده تا با جلوگیری از دزدی و فساد پیشرفت واقعی بااقتدار کامل به دست آید.

ابطال واگذاری کشت و صنعت توسط هیئت داوری رد شده است
رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان در مورد مباحث مطرح‌شده در باب قیمت پائین فروش کشت و صنعت مغان اظهار کرد: هر کالایی بر مبنای عرضه و تقاضا قیمتش مشخص می‌شود و این موضوع در مورد کشت و صنعت نیز صدق می‌کند که بعد از پنج مرحله انتشار آگهی و عدم فروش کشت و صنعت ما بر اساس مقررات و قوانین و تائید هیئت واگذاری که عالی‌ترین مقام در فروش شرکت‌های دولتی است، این مجموعه را خریداری کردیم.

ژائله اضافه کرد: کشت و صنعت مغان به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی زیان‌ده و محدوده اراضی مشخص‌شده که ۸ هزار هکتار آن تپه‌ماهور و غیرقابل کشت و زرع بوده و ۲۲ روستا و عشایر اسکان‌یافته نیز در این محدوده قرار دارند بر اساس قیمت‌گذاری انجام‌شده کشت و صنعت را خریداری کردیم.

وی بیان کرد: از سال ۵۲ تا سال ۹۷ به‌غیراز سه سال آن‌هم با پرداخت منابع بلاعوض ۱۷ میلیارد تومانی دولت کشت و صنعت زیان‌ده بوده و مدیران عامل سابق آن نه‌تنها به مثبت بودن تراز مالی آن کمک نکردند بلکه بدهی‌های زیادی را نیز به بار آوردند که ما تلاش می‌کنیم تا پایان امسال بخشی از این طلب‌ها را وصول کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان خاطرنشان کرد: به‌صراحت اعلام می‌کنیم که ما بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و نظارت هیئت واگذاری خرید این بنگاه اقتصادی را انجام دادیم و به‌هیچ‌وجه تضییع حقوقی انجام‌نشده و جوسازی در این زمینه بی‌معناست و اعتراض انجام‌شده در هیئت داوری مبنی بر ابطال واگذاری کشت و صنعت نیز رد شده است.

بخش خصوصی نیروی انسانی متخصص و سالم می‌خواهد
ژائله در مورد نیروی انسانی متخصص و متعهد در این مجموعه افزود: اصلی‌ترین عامل موفقیت ما در کشت و صنعت مغان نیروی کارگری متخصص و توانمند است که بر اساس قانون کار پرداختی به
این نیروها انجام می‌شود و کوچک‌ترین تخطی از قانون را در این یک و نیم سال شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نیروی انسانی سالم و متخصص می‌خواهد و هرکس غیرازاین رویه بخواهد رفتار غیراخلاقی در پیش بگیرد ما موظف هستیم تا او را کنار گذاشته و به‌سلامت محیط کار کمک کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان گفت: در این مدت نیروهای کارگری ما از پاداش، حقوق، اضافه‌کار و همچنین حق لباس، غذا و سایر حمایت‌های شرکت بهره‌مند شدند و در یک افق میان‌مدت سعی داریم تا مجموع نیروهای کشت و صنعت را به بیش از ۱۰ هزار نفر ارتقا دهیم.

ژائله اظهار کرد: در کنار این برنامه‌ها مهم‌ترین هدف‌گذاری ما برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل است تا آن‌ها را در انجام مأموریت و مسئولیتشان بیشتر کمک کنیم.

صادرات ۱۰۰ هزار دلاری برای کشت و صنعت هدف‌گذاری شده است
رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان با تأکید بر ممانعت جدی از خام‌فروشی محصولات در کشت و صنعت مغان گفت: در بخش محصولات باغی، زراعی و دامی سعی‌مان بر این است تا از خام‌فروشی فاصله گرفته و محصولات را باارزش افزوده بیشتر به فروش برسانیم.

ژائله افزود: در کنار حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن صادرات محصولات مختلف به کشورهای همسایه هدف‌گذاری جدی ماست که در این زمینه یک برنامه صادراتی را به ارزش ۱۰۰ هزار دلار تدوین کردیم.

وی بیان کرد: با صادرات محصولات فرآوری شده در کشت و صنعت تلاش بر این است تا در سال جهش تولید بتوانیم اهداف اقتصادی کشور و منطقه را تحقق‌بخشیم.

رئیس هیئت‌مدیره کشت و صنعت مغان اظهار کرد: بنده به منطقه مغان و آذربایجان علاقه و عرق خاص دارم و با یک تجربه ۳۵ ساله در صنایع غذایی و تبدیلی وارد کشت و صنعت مغان شده‌ام تا در افق پنج‌ساله تحول اساسی و بنیادین در این بنگاه اقتصادی شکل گیرد.

ژائله در پایان خاطرنشان کرد: کشت و صنعت شبستر را که مجموعه عظیم گاوداری و مرغداری در آن دایر شده است، با تکنولوژی نوین و نگاه تحولی فعال کردیم و سالانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان سوددهی در این مجموعه انجام‌شده که قطعاً در کشت و صنعت مغان نیز با بهره‌گیری از نیروی جوان و به‌دوراز حاشیه‌ها سعی داریم تا به نفع اقتصاد و اشتغال منطقه گام‌های اساسی برداشته شود.

کد خبر: ۲۶٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید صیادی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      ان شاءالله با این مصاحبه رشد شیرین عسل #غسالم شروع خواهد شد
    • sunset DE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      برسد به دست آقای احمد توکلی و دیگر وابستگان و آشنایانی که مدعی بودند کشت و صنعت مغان به ناحق و با تضییح حقوق عامه واگذار شده است و از این جهت برای تخریب یکی از شرکت های زیر مجموعه شیرین عسل یعنی سرکت سالمین سوء استفاده کردند و سهامداران خرد ان را به ناحق دچار ضرر و زیان کردند خدا از شما نگذرد...